خبرگزاری کار ایران

تاکید بر مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی اصفهان در یک نشست خبری

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۱۴۱

رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی شهر اصفهان به تجمع اخیر بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در بخش خدمات درمانی برای بازنشستگان باید نصفه پر و خالی لیوان را با هم ببینیم. تاکنون اقدامات خوب و موثری انجام شده و گام‌های بلندی برای هتلینگ بیمارستان‌ها برداشته شده ولی هنوز کمبودهایی وجود دارد.

به گزارش ایلنا، «سید حسن هاشمی» در نشست با خبرنگاران ، با اشاره به اینکه قانون‌گذار این حق را به کارگران بازنشسته داده که با گردهمایی یکدیگر، تشکلی به نام کانون شکل داده و پیگیر مسائل درمانی و معیشتی خود باشند، اظهار کرد: کانون شهر اصفهان از استثنائات کشور است که بالاترین سرانه بازنشستگان در کشور را دارد.

وی با بیان اینکه در بخش خدمات درمانی برای بازنشستگان باید نصفه پر و خالی لیوان را با هم ببینیم، گفت: تاکنون اقدامات خوب و موثری انجام شده و گام‌های بلندی برای هتلینگ بیمارستان‌ها برداشته شده ولی هنوز کمبودهایی وجود دارد.

هاشمی با طرح این سوال که سهم بازنشستگان تامین اجتماعی از بودجه عمومی کشور در بخش درمان کجاست؟ افزود: حقوق بازنشستگان تکاپوی زندگی آن‌ها را نمی‌دهد و این درحالی است که ریشه بسیاری از مشکلات در تبعیض هاست که جامعه را به واکنش وادار می‌کند.

وی با تاکید براینکه درخواست می‌کنیم بیمه پایه ما قطع نشود، افزود: اگر نمی‌توانید بیمارستان برای سالمندان اختصاص دهید، قانون الزام درمان را اجرا کنید که سازمان تامین اجتماعی را مکلف کرده درصورتی که بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های آن تکاپوی ارایه خدمات را نمی‌دهد، خدمات مورد نیاز را از بخش‌های دیگر خریداری کرده و به صورت رایگان در اختیار این قشر قرار دهد. اگر این کار را هم نمی‌توانید بکنید از قطع شدن بیمه پایه ما جلوگیری کنید.

رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته اصفهان ادامه داد: انتظار داشتیم در بودجه عمومی برای افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی رقم خوبی پیش بینی شود، درحالی که ما ۵۲ درصد جامعه را تشکیل می‌دهیم و حتی درمان را از جیب خودمان می‌پردازیم. از همین حقوق ناچیز بخشی برای بیمه تکمیلی می‌دهیم، چون بیمارستان غرضی و شریعتی جوابگوی این حجم از نیاز نیست.

وی با انتقاد از نحوه ارایه خدمات به بازنشستگان لشکری و کشوری و همکار و غیر همکار که آن را تبعیض‌آمیز میخواند، از رسانه‌ها خواست حرف دل بازنشستگان که قشر محروم و بی‌پناه هستند را به گوش جامعه برسانند.

اصغر برشان، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در همه گیری کرونا سازمان تامین اجتماعی در کشور و استان اصفهان پیشتاز در ارائه خدمات درمانی به بیماران بود، گفت: تامین اجتماعی حتی بیش از سهم خود عمل کرد، به طوری که یکی از ۳ بیمارستان تامین اجتماعی با شروع همه گیری کرونا به صورت خودجوش وارد عرصه خدمات‌رسانی به بیماران شد و این خدمات‌رسانی با وجود خروج بیمارستان غرضی و شریعتی از بیمارستان‌های ریفرال کرونا هنوز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه آرزوی دو دهه ما به بار نشست و عمل جراحی قلب در بیمارستان شریعتی انجام شد، گفت: ولی متاسفانه تعاملی که از وزارت بهداشت انتظار داشتیم برآورده نشد تا موانع این کار برطرف و بخش جراجی قلب بیمارستان شریعتی بتواند به طور مستمر به بیماران خدمات‌رسانی کند و ناچار شدیم این موانع را به استاندار اصفهان اعلام کنیم.

دبیر خانه کارگر استان اصفهان با تاکید براینکه مطالبه رفع موانع به حق را داریم، گفت: نه فقط برای جراحی و آنژیو قلب، بلکه امیدواریم برای موارد دیگر نیز همراهی کنند. وزارت بهداشت بداند مردم از درمان سهم دارند و خریدار خدمت هستیم، بنابراین طبیعی است برای هر خدمتی، حساب بخواهیم.

برشان با اعلام اینکه بنا داریم در چند نقطه دیگر شهر اصفهان مجموعه‌هایی مشابه شهرک سلامت ایجاد کنیم، گفت: طرحی برای تشویق بیمارستان و درمانگاه‌سازی در شورای شهر اصفهان مطرح شد تا کسانی که به هر دلیل سرمایه‌گذاری می‌کنند از پروانه‌های ساختمانی معاف باشند که امیدواریم این طرح به تصویب برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز