خبرگزاری کار ایران

انتقاد کارگران و بازنشستگان از اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی/ افزایش صددرصدی مزد هم کافی نیست!

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۹۶۴

کارگران در انتقاد از اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می‌گویند: متولی تعیین دستمزد، شورایعالی کار است و اگر دستمزد صد درصد هم زیاد شود، کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی سالاری در آخرین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین که صبح امروز (هفتم دیماه) در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اجرای قانون همسازی و افزایش سنوات دستمزد حقوق کارگران در سال آینده حداقل ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه افزایش ۲۵ درصد شاغلان کارمندی‌ و بازنشستگان در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس مصوب شده، بنابراین می‌توانیم به کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی قول دهیم که میزان افزایش حقوق آنها در سال ۱۴۰۰ میزان مناسب و معقولی است.

بعد از انتشار این اظهارات که رسانه‌ها آن را به عنوان «خبر خوش برای کارگران و بازنشستگان» تیتر کرده‌اند، کارگران مختلف در تماس با ایلنا، ابراز نارضایتی و انتقاد کردند.

یک کارگر سمنانی در انتقاد از این اظهارات می‌گوید: مگر متولی تعیین دستمزد کارگران، شورایعالی کار نیست؛ مگر نباید نمایندگان کارگران در ارتباط با دستمزد مذاکره و چانه‌زنی کنند؟ چرا مدیرعامل تامین اجتماعی در ارتباط با مزد کارگران عدد و رقم اعلام کرده است؟ این اعداد و ارقام منجر به کم شدن قدرت چانه‌زنی کارگران می شود.

یک بازنشسته تهرانی در این رابطه می‌گوید: با توجه به تورم موجود، صد درصد افزایش دستمزد نیز مکفی نیست؛ اگر مزد کارگران شاغل و بازنشسته را صد درصد زیاد کنند، باز هم به ۶ میلیون تومان نمی‌رسد؛ این در حالیست که هزینه‌های زندگی، حداقل ۱۰ میلیون تومان در هر ماه است.

این بازنشسته با انتقاد از اظهارات سالاری اضافه می‌کند: خود آقای مدیرعامل سازمان و سایر مدیران و کارمندان تامین اجتماعی، واقعاً چقدر در هر ماه حقوق و مزایا دارند؛ چرا باید کارمندان دولت و حتی کارمندان خود تامین اجتماعی، تا این حد بیشتر از کارگران و بازنشستگان کارگری حقوق بگیرند؛ چگونه اعداد ۳۵ تا ۴۰ درصد را «معقول» می‌دانند؟! مگر حتی یکبار هم ماده ۴۱ قانون کار را از رو نخوانده‌اند؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز