خبرگزاری کار ایران

مشکل معیشتی بازنشستگان ادامه دارد/ ۷۰۰ کارگر ساختمانی خراسان جنوبی در انتظار بیمه تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۹۲۴

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خراسان‌جنوبی از انتظار حدود ۷۰۰ کارگر ساختمانی این استان برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی خبر داد و از توقف بیمه کارگران ساختمانی این شهرستان در سال جاری انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، حسن علیزاده در نشست تخصصی با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی خراسان جنوبی با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشکلات پیش روی کارگران ساختمانی بیان کرد: از مرداد ماه سال جاری تاکنون ۷۰۰ کارگر ساختمانی در نوبت بیمه‌ای هستند که به دلیل سهمیه‌بندی‌ها در انتظارمانده‌اند.

وی با گلایه از تبعیض بین کارگران ساختمانی به دیگر کارگران در قوانین سختی کار، بیان کرد: کارگران ساختمانی کارفرمای ثابتی ندارند بنابراین از مزایای سختی کار برخوردار نمی‌شوند.

علیزاده کمبود سوخت گازوئیل و گاز مایع را یکی از مشکلات این قشر دانست و افزود: ۴۰۰ جوشکار فعال در استان، سوخت مورد نیاز را به سختی و از طریق اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها تهیه می‌کنند.

مسوول کانون کارگران بازنشسته خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: ۲۰ هزار نفر در استان عضو این کانون هستند و بزرگترین دغدغه ما معیشت این بازنشستگان است.

محمدحسین براتی افزود: با ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان یک خانوار پنج نفری نمی‌تواند خوراک، پوشاک و همه امکانات زندگی را فراهم کند.

وی بیان کرد: نمی‌گوییم همه بودجه‌ها را به سمت سازمان تامین اجتماعی سرازیر کنند یا بازنشستگان ما را مانند بازنشسته‌های کشوری و لشکری بدانند اما خواهش داریم همسان‌سازی‌ها ناقص نباشد.

مسوول کانون کارگران بازنشسته خراسان جنوبی تصریح کرد: هنوز نتوانسته‌ایم به ۱۰ درصد بازنشسته‌ها تسهیلات بدهیم در صورتی که سایر بازنشسته‌ها چندین مرتبه از تسهیلات متعدد استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه درمان بازنشستگان خراسان جنوبی عنوان کرد: با توجه به اینکه در سن بازنشستگی نیاز زیادی به پزشک داریم اما بیمارستان میلاد بیرجند با کمبود پزشک متخصص مواجه است.

براتی کمبود تجهیزات درمانی را از دیگر مشکلات دانست و گفت: بازنشسته‌ها باید ماه‌ها برای ام آر آی در نوبت باشند همچنین در زمینه تراکم استخوان باید به بخش خصوصی مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: در مورد مراکز درمانی شهرستان‌هایی مانند سربیشه و نهبندان با کمبود تجهیرات و امکانات مواجه هستیم همچنین خرید درمان مراکز دولتی بیشتر از هزینه‌ها است که باید پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز