خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران ابنیه فنی اراک به حقوق معوقه/ خواستار همکاری با دولت هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۴۴۵

منابع خبری در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن ناحیه اراک از اعتراض کارگران این واحد در مخالفت با عملکرد بخش خصوصی و مشخص شدن وضعیت مطالبات معوقه خود خبر می‌دهند.

منابع کارگری در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: از روز شنبه (۴ بهمن ماه) شماری از کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن اراک در انتقاد به عملکرد بخش خصوصی و مشخص شدن وضعیت مطالبات معوقه خود دست به اعتراض صنفی زده‌اند. این اعتراضات تا امروز دوشنبه (۶بهمن ماه) ادامه داشت.

به گفته کارگران، دلیل برپایی این تجمع اعتراضی چند روزه بی‌تفاوتی کارفرما و مسئولان راه‌آهن در قبال درخواست کارگران برای حذف بخش خصوصی و پرداخت مطالبات مزدی کارگران است.

این کارگران که به رویه پرداخت حقوق خود نیز معترض هستند، در تشریح وضعیت پرداخت حقوق خود گفتند: حدود ۱۸۰ نفر هستیم که تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکار با سوابق ۱۰ تا ۱۵ساله در نواحی ریلی نورآباد شارند و مشک‌آباد مشغول کار هستیم. طی سالهای گذشته هر ماه حقوق‌مان با تاخیر دو تا سه ماهه پرداخت شده و در حال حاضر نیز سه ماه مطالبات مزدی‌مان به تاخیر افتاده است. پرداخت برخی مزایای قانونی و عرفی همانند بن ماه مبارک رمضان و لباس و کفش کار نیز در این مدت با مشکل روبرو بوده است.

کارگران ابنیه فنی اراک با بیان اینکه هر زمان مطالباتمان را پیگیری می‌کنیم تهدید به اخراج می‌شویم، افزودند: در تجمع امروز کارگران ابنیه فنی اراک بار دیگر از سوی کارفرما تهدید به اخراج شدند. از قرار معلوم کارفرما قصد دارد برای جبران هزینه‌های مالی شرکت با تعدادی از کارگران ابنیه فنی در آستانه سال جدید تسویه حساب کند.

این گروه از کارگران در ادامه تاکید کردند: ما کارگران ابنیه فنی اراک خواستار آن هستیم که با حذف پیمانکار، تحت قرارداد مستقیم و نظارت دولت کار کنیم تا امنیت شغلی و مزدی داشته باشیم.

این کارگران که در خطوط ریلی راه‌آهن ناحیه اراک به عنوان نگهدارنده و تعمیرات مشغول کارند، اظهار داشتند: چند سالی هست که وضعیت شغلی و پرداخت مطالبات مزدی مشخصی نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز