خبرگزاری کار ایران

در نامه بازنشستگان تامین اجتماعی خطاب به مدیرعامل سازمان مطرح شد:

چرا بازنشستگان غیرهمکار از مزایای مستمری‌بگیران همکار بهره‌مند نیستند/ "بازنشستگان سخت و زیان آور" انتقادات زیادی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۲۰۱

جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل سازمان، بخشی از خواسته‌های خود را مطرح کرده و خواستار پیگیری آنها شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، به تشریح خواسته‌ها و مطالبات خود پرداختند.

در این نامه که به شماره ۶۳۳۰۸۱۴۶ در دبیرخانه سازمان تامین اجتماعی به ثبت رسیده، آمده است:

«بدین وسیله امضاکنندگان مرقومه ذیل به نمایندگی از جمع سه ونیم میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیران غیرهمکار سازمان، پس از ۳۰سال خدمت صادقانه به افتخار بازنشستگی نائل آمده‌ایم متاسفانه شاهد تفاوت و تبعیض آشکار از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی نسبت به خیل عظیمی از مستمری بگیران تأمین‌اجتماعی هستیم. ۱۴سال است ماده ۹۶ که نص صریح قانون است درمورد مستمری بگیران اجرا نمی‌شود و از این بابت ما مستمری‌بگیران بیش از ۱۰۰ درصد بابت تفاوت افزایش حقوق و نرخ تورم از دولت طلبکار هستیم.

همسان‌سازی یا همان متناسب‌سازی بازنشستگان تأمین اجتماعی اجرا شد و استحضار دارید علاوه بر اینکه دردی از ما بازنشستگان تأمین اجتماعی برطرف نکرد بلکه ظلم و تبعیض آشکاری بین مستمری بگیران تأمین‌اجتماعی و کشوری و لشکری روا شده است.

با توجه به تکرار مکرر ریاست محترم سازمان مبنی بر حداقل حقوق ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شاهد حقوق ۲میلیون و ۳۰۰هزار تومان از کارافتادگان و بعضی بازماندگان که براساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی که باید ۳۰ساله حساب شوند هستیم درحالیکه حداقل حقوق کشوری‌ها به راحتی از مرز ۴میلیون فراتر رفته است. همچنین متاسفانه ۸۰ درصد افزایش به مستمری‌بگیران کمتر از ۲۰ سال سابقه تسری پیدا نکرده است و مستمری‌بگیر با ۱۰ سال سابقه کمتر از ۹۰۰ هزار تومان در ماه دریافتی دارد.

قانون الزام درمان که مصوبه مجلس است درمورد مستمری‌بگیران اجرا نمی‌شود و در عوض ۲درصد ماده ۸۹ بابت درمان به اجبار از حقوق ناچیز مستمری‌بگیران کسر می‌شود، علاوه بر آن مبلغ سنگینی بابت بیمه تکمیلی ناقص از این قشر ضعیف کسر می‌گردد.

چرا افزایش حقوق مستمری بگیران سخت و زیان‌آور که ۴درصد بیشتر از دیگران بیمه‌پردازی داشته‌اند، به صورت ناقص اجرا شده آیا با ۳۵ هزار تومان مشکلات بازنشستگان سخت وزیان‌آور حل شده است؟

آیا رواست در یک سازمان دو قانون اجرا شود؟ ماده ظالمانه ۶۹ که بسیاری از امتیازات را به مستمری‌بگیران خود سازمان می‌دهد شامل حال مستمری‌بگیران غیرهمکار نمی‌شود. با وجودی که هر دو قشر به یک میزان و به یک صندوق حق بیمه پرداخت می‌کنند؟

آیا درست می‌باشد که سازمان بدون رای و نظر نمایندگان کارگری به تعیین حقوق مستمری‌بگیران اقدام می‌کند؟ درحالیکه سالهاست تصویب اصل سه‌جانبه‌گرایی در مجلس معلق مانده است؟ آیا درچنین شرایط سخت اقتصادی در کشور کسی می‌تواند با ماهیانه ۲میلیون و ۳۰۰هزار تومان نان خالی تهیه کند؟ چه کسی وظیفه رسیدگی به این قشر ضعیف نگه داشته شده را دارد؟

ما بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی فقط خواهان اجرای قوانین جاری هستیم و تفاسیر سلیقه‌ای از قانون که توسط سازمان اجرا می‌شود را مردود می‌دانیم، لذا از شما ریاست محترم سازمان تأمین اجتماعی خواستار رسیدگی فوری به مشکلات این قشر عظیم جامعه هستیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز