خبرگزاری کار ایران

نجات اولین معدنچی گرفتار در چین/ نجات برای سایر معدنچیان ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۶۷۱

رسانه‌های چین اعلام کردند، نخستین معدنچی چینی که به مدت دو هفته زیر معدن طلای چیشا واقع در شرق چین به همراه تیمی ۲۲ نفره محبوس شده بود، با موفقیت نجات یافت و به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش ایلنا، تلویزیون «سی جی تی ان» چین اعلام کرد: معدنچی نجات یافته ساعت ۱۱:۱۳ صبح شنبه پس از دو هفته حبس زیر آوار از قسمت شماره چهار معدن رها شد. حال عمومی وی مناسب نیست، بسیار ضعیف و به بیمارستان منتقل شده است.

طبق گزارش مقامات محلی، ۱۰ معدنچی در بخش شماره ۵ این معدن از هفته پیش رژیم غذایی عادی خود را از طریقی سوراخی که نیروهای امدادی در سقف معدن ایجاد کرده‌اند از سر گرفته‌اند و از نظر روحی و جسمی در وضعیت پایداری قرار دارند؛ اما هنوز امکان انتقال آن‌ها به بیرون فراهم نشده است.

این ۱۰ نفر همچنین با استفاده از جستجوگرهای لیزری و بلندگوهای نجات برای یافتن سایر معدنچیان گمشده، از روز جمعه گذشته به عملیات جستجو پرداخته‌اند اما هیچ پاسخی دریافت نکرده اند.

یک هفته پس از حادثه، ۱۱ معدنچی که در قسمت شماره ۵ این معدن طلا گرفتار شده بودند، توانستند با امدادگران روی زمین تماس بگیرند. روز بعد نیز یک خط تلفنی با موفقیت راه اندازی شد.

یکی از این ۱۱ نفر پس از جراحت شدید در ناحیه سر به کما رفت و اوایل هفته گذشته فوت کرد.

تلاش امدادگران برای یافتن ۱۲ معدنچی دیگر تاکنون به نتیجه نرسیده است.

در پی انفجاری در روز ۲۰ دی سال جاری در معدن طلای چیشیا شهر یانتی واقع در استان شاندونگ چین، در مجموع ۲۲ معدنچی در ۶۰۰ متری عمق زمین گرفتار شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز