خبرگزاری کار ایران

اعتراض بازنشستگان به سخنان مجری صداوسیما:

این دولت است که دستش را در جیب تامین اجتماعی فرو برده/ رسانه ملی موضوعات را وارونه جلوه می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۶۴۳

جمعی از بازنشستگان در اعتراض به صحبت‌های یکی از مجریان صداوسیما می‌گویند: برخلاف گفته مجری این رسانه، مساله کاملا برعکس است و این دولت است که موجب وخامت حال صندوق‌های بازنشستگی شده.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای گذشته، یکی از مجریان صداوسیما در اظهاراتی در ارتباط با معضل صندوق‌ها و تورم گفته است: "به علت ورشکستگی و وضع خراب بسیاری از صندوق‌های بازنشستگی، عملا دولت داره به بازنشستگان از جیب خودش حقوق میده. وقتی صندوق های بازنشستگی نمی‌توانند حقوق بازنشستگان را بدهند دست می‌کنند تو جیب دولت، دولت هم دست می‌کنه تو جیب من و شما پول درمیاره و این می‌شه تورم."

جمعی از بازنشستگان و از جمله شورای بازنشستگان ایران در این رابطه با انتقاد از این اظهارات می‌گویند: مساله کاملاً برعکس است و این دولت است که موجب وخامت حال صندوق‌ها شده و سرمایه‌های مزدبگیران را صیانت نکرده است.

این بازنشستگان معتقدند؛ ورشکسته شدن صندوق‌ها، چه ارتباطی به کارگران و سایر مزدبگیران دارد؟ کارگران شاغل و بازنشسته شاکیان صندوق‌ها علیه دولت‌ها هستند.

این بازنشستگان در بیانیه‌ای اعلام کردند: فقط در مورد یک صندوق، 40 سال است که دولت یک ریال هم بابت سهم 3 درصدی خود به صندوق تامین اجتماعی نپرداخته و با استقراض‌های مکرر قدرتمند‌ترین صندوق بازنشستگی را به عنوان حیاط خلوت خود عرصه دست‌اندازی و تعرض کسری بودجه‌های خود قرار داده است، به طوری‌که هم اکنون بالغ بر 300 هزارمیلیارد تومان به این صندوق بدهکار است. تنها سود این مبلغ (مستقل از منابع صندوق) می‌تواند مستمری مکفی به بازنشستگان ارائه دهد. وضعیت سایر صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق فولاد هم بدتر از این است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز