خبرگزاری کار ایران

قطعی برق و گاز "فولاد گیلان" را دچار زیان کرده است/۱۴۰۰ کارگر نگران از دست دادن شغل هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۶۲۰

کارگران کارخانه فولاد گیلان از تهدید امنیت شغلی خود با قطع ناگهانی برق و گاز این کارخانه به دنبال مصوبه کاهش مصرف انرژی و سوخت واحدهای صنعتی خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران فولاد گیلان از قطع ناگهانی برق و گاز این واحد صنعتی در استان گیلان انتقاد کردند و گفتند: امنیت شغلی بیش از هزار و ۴۰۰ نفر از کارگران این کارخانه به دلیل سیاست‌های غیرکارشناسی برخی مسئولان برای کاهش مصرف انرژی و سوخت به خطر افتاده و کسی پاسخگو نیست.

یکی از کارگران این کارخانه در تشریح مشکلات قطع برق و گاز این واحد صنعتی گفت: با قطعی ادامه‌دار برق و گاز که منجر به از کار افتادن بخش‌های مختلف خط تولید شده است، به لحاظ فنی زیان غیرقابل جبرانی به ماشین‌آلات برقی و کوره‌های کارخانه وارد خواهد آمد و به تبع این زیان، امنیت شغلی حدود بیش از هزار و ۴۰۰ نیروی کار این واحد تولیدی تهدید خواهد شد.

به گفته وی؛ به علت نبود برق در برخی از روزها کارگران ناچار هستند با هماهنگی کارفرما زودتر دست از کار بکشند و با وجود اطلاع‌رسانی مسئولان کارخانه به شرکت توزیع برق استان، این موضوع پیگیری نمی‌شود.

او با بیان اینکه قطع برق و گاز کارخانه فولاد گیلان همراه با سایر واحدهای تولیدی به دنبال سیاست‌های غیرکارشناسی دولت برای کاهش مصرف سوخت انجام شده است، در ادامه افزود: طی یک هفته گذشته به دلیل قطع ناگهانی برق و گاز فعالیت کوره‌هایی که در حال حاضر برای پیش‌گرم کردن تختال فعال هستند، مختل شده است.

وی در خصوص خسارت‌های ناشی از قطع ناگهانی برق این واحد صنعتی گفت: طی روزهای گذشته برق این کارخانه به طور معمول قطع است و این اتفاق علاوه بر تهدید بیکاری، جان کارگرانی که در کنار کوره‌های کارخانه با حرارت بالای ۱۵۰۰ درجه کار می‌کنند را با احتمال وقوع انفجار به خطر می‌اندازد و در عین حال خسارت‌های مالی کارخانه نیز تاکنون برآورد نشده است.

به گفته وی؛ این کارخانه به تبع شرایط اقتصادی کشور دچار مشکلات فراوانی است اما در این مدت مدیریت تلاش کرده مطالبات کارگران را در موعد مقرر پرداخت کند. با این وجود در صورتی که قطعی برق و گاز ادامه پیدا کند، امکان پرداخت حقوق و عیدی به کارگران وجود نخواهد داشت.

به گفته یکی دیگر از کارگران؛ آنچه موجب نگرانی شده، وضعیتی است که در حال حاضر برای کارگران به وجود آمده است، چراکه به سبب قطعی برق، آن‌ها کاری برای انجام ندارند. بنابراین کارخانه بزرگ فولاد که در زمینه فروش محصولات خود هیچ مشکلی ندارد برای انجام تهعدات خود به مشتریان که اکثرا واحدها و صنایع پایین دستی هستند، با مشکل روبرو خواهد شد.

او گفت: شرکت فولاد گیلان با بیش از ۱۴۰۰ کارگر ازجمله شرکت‌هایی‌ست که اخیرا از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا درلیست تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته است با این وجود و در شرایط فعلی که شیوع بیماری کرونا خسارت‌های جبران‌ناپذیری به صنایع و واحدهای تولیدی وارد کرده، قطعی برق و گاز هزینه مضاعفی برای این واحد تولیدی است.

وی با اشاره به اینکه واحد فولاد گیلان امروز در شرایط بسیار سختی قرار دارد، گفت: ما ظرفیت تولید میلیون‌ها تن انواع ورق‌های فولاد را داریم اما باتوجه به شرایط نامطلوب موجود نمی‌توانیم تولید داشته باشیم و کسی هم جوابگوی بیکاری کارگران نیست. ما به زحمت بازار خوبی برای محصولات خود ایجاد کرده‌ایم و این مشکل حجم زیادی از بازارهای هدف را از بین می‌برد و اعتبار چندین‌ساله که نتیجه سرمایه‌گذاری کارفرما و زحمات کارکنان بوده است را خدشه‌دار می‌کند.

قطعی برق و گاز "فولاد گیلان" را دچار زیان کرده است/۱۴۰۰ کارگر نگران از دست دادن شغل هستند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز