خبرگزاری کار ایران

دفترچه‌های درمانی کارگران هپکو تمدید نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۳۱۳

دفترچه‌های خدمات درمانی کارگران هپکو به علت عدم پرداخت حق بیمه از سوی کارفرمای شرکت تمدید نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حالی که کارگران شرکت هپکو از مشکل تمدید نشدن دفترچه بیمه‌های خود و اعضای خانواده‌هایشان خبر می‌دهند، نائب رئیس شورای اسلامی کار شرکت هپکو می‌گوید: سهامدار عمده شرکت هپکو تامین اجتماعی است، بنابراین انتظار ما از تامین اجتماعی پرداخت مطالبات بیمه‌ای کارگران است.

ابوالفضل رنجبر در نشستی که با حضور اعضای شورای اسلامی کار شرکت هپکو با برخی اعضای کمیسیون صنایع مجلس برگزار شد، اظهار کرد: با وجود آنکه سهامدار عمده شرکت هپکو به تامین اجتماعی واگذار شده است، اما در روزهای گذشته کارگران هپکو زمانی که برای تمدید دفترچه‌هایشان به یکی از شعب این سازمان در اراک مراجعه می‌کنند به آن‌ها گفته می‌شود، حق بیمه شما واریز نشده و تمدید نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این عمل اداره تامین اجتماعی خلاف قانون است چراکه این کارگران بیش از ۲۰ سال است که به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می‌کنند، در ادامه افزود: در حال حاضر مشکلات بیمه‌ای ناشی از عدم تمدید و تعویض دفترچه‌های درمانی این تعداد کارگر و خانواده‌هایشان به مشکلات معیشتی آنان افزوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: طبق اخبار و پیگیری‌ها متوجه شدیم دولت برای واردات محصولات دست دوم و کارکرده تعرفه گمرکی ۵ درصدی درنظر گرفته، اما برای تولیدکنندگان داخلی همانند شرکت هپکو تعرفه ۱۰ درصد گمرکی در خواست می‌کند.

رنجبر گفت: بحثی که دادستان کل کشور مطرح کرد واگذاری ۸ شرکت همراه هپکو به تامین اجتماعی بود و تامین اجتماعی باید از آن شرکت‌های سودده برای راه‌اندازی و رفع مشکلات هپکو استفاده کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هپکو نیازمند سرمایه در گردش، باز شدن قفل‌های سیستم بانکی و صدور کارت بازرگانی است و مسلما با نداشتن کارت بازرگانی امکان کار و واردات مواد اولیه و خرید قطعات حتی از داخل کشور را نخواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز