خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

به هر مسئولی که با ۳ میلیون تومان یک خانواده ۴ نفره را اداره کند، نشان افتخار می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۱۰۱

یک فعال کارگری در شهرستان ری می‌گوید: دود اختلافات میان مجلس و دولت درباره بودجه سال ۱۴۰۰ به چشم اقشار ضعیف جامعه کارگران می‌رود.

علی ترکاشوند (دبیراجرایی خانه کارگر تشکیلات شهرستان ری) از موضوعات پیش آمده بین مجلس و دولت بر سر بودجه ۱۴۰۰ انتقاد کرد و به خبرنگار ایلنا گفت: سال آینده سال بسیار حساسی است و دولت و مجلس به جای آنکه به فکر بهبود معیشت مردم و طبقه زحمتکش کارگران باشند، به اختلافات دامن زده‌اند و برای هم خط و نشان می‌کشند.

وی گفت: در طول یک سال؛ دستمزد کارگران فقط یکبار افزایش پیدا می‌یابد و این درحالی‌ست که همین امسال قیمت اجناس و کالاها و مسکن چندین بار افزایش یافته و هر روز شاهد نوسان قیمت‌ها هستیم. اگر مجلس و دولت به جای دعوا و مرافعه به وظایف خود عمل کنند، شاهد چنین اوضاع «بل‌بشویی» در کشور نبودیم.

ترکاشوند گفت: کارگران شریف و نجیب در فقر و محرومیت گرفتار شده‌اند و شایسته نیست که از نجابت آن‌ها سوءاستفاده شود.

این فعال کارگری اضافه کرد: جامعه کارگری به هر مسئولی که بتواند با ۳ میلیون تومان و کمتر یک خانوار ۴ نفری را اداره کند، نشان افتخار خواهد داد.

وی گفت: امسال سال بسیار سختی برای جامعه کارگری بود و سال آینده اگر فکری برای تورم و گرانی نشود، کارگران نابود خواهند شد.

ترکاشوند گفت: با جنجال و اختلاف‌نظرها، مشکلات مردم حل وفصل نمی‌شود و باید تدابیری درستی اندیشیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز