خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان بین‌المللی کار:

برای حذف پدیده کودکان کار تلاش می‌کنیم/ به حمایت بیشتر دولت‌ها احتیاج داریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۷۳۰

این امیدواری وجود دارد تا پدیده کار کودک در سال ۲۰۲۵ از بین رود. همچنین سازمان بین‌المللی کار امیدوار است که قاچاق انسان و پدیده کار اجباری در سال ۲۰۳۰ دیگر وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان بین‌المللی کار، پنج‌شنبه ۲۱ ژانویه رویدادی مجازی با حضور «گای رایدر» مدیرکل سازمان بین‌المللی کار، «هنریتا فور» مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف)، «کایلاش ساتیارتی» فعال حقوق کودکان کار و برنده جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۱۴، برگزار شد. سازمان بین‌المللی کار معتقد است، برگزاری هر کدام از این رویدادها، وضعیت ۱۰کودک را بهبود می‌بخشد. 

گای رایدر در ارتباط با کار کودک معتقد است: ما باید تلاش کنیم که پدیده‌ای به نام کار کودک دیگر وجود نداشته باشد، کار سبب می‌شود که آینده کودک تحت تاثیر قرار بگیرد. سال ۲۰۲۱، فرصتی مناسب برای دستیابی به هدف توسعه پایدار ۸.۷ سازمان ملل متحد در جهت حذف پدیده کودکان کار است. در حال حاضر، کرونا تهدیدی برای دستیابی به هدف محسوب می‌شود و شاید تمامی تلاش‌های گذشته را از بین ببرد. به همین دلیل، دولت‌ها باید بیشتر به وظایف خود عمل کنند. 

او ادامه داد: سال ۲۰۲۱ بسیار اهمیت دارد به دلیل اینکه می‌تواند زمینه‌ساز جریان اصلی حذف کار کودک شود و شرایط برگزاری پنجمین کنفرانس جهانی کار کودک را مهیا کند. پنجمین دوره کنفرانس جهانی کار کودک سال ۲۰۲۲ در کشور آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد جایی که فعالان و حامیان کودکان تجربیات خود را به اشتراک خواهند گذاشت. این امیدواری وجود دارد تا پدیده کار کودک در سال ۲۰۲۵ از بین رود. همچنین سازمان بین‌المللی کار امیدوار است که قاچاق انسان و پدیده کار اجباری در سال ۲۰۳۰ دیگر وجود نداشته باشد. 

حدود یک قرن از تاسیس سازمان بین‌المللی کار می‌گذرد. این نهاد بین‌المللی در طول ۱۰۰ سال فعالیت خود، مقاوله‌نامه‌های بسیاری در جهت حمایت از کودکان کار صادر کرده است. نخستین کنوانسیونی که توسط اعضای این نهاد بین‌المللی تصویب شد، حداقل سن قانونی در مشاغل صنعتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز