خبرگزاری کار ایران

اعضای جدید هیات مدیره واحد پارسیلون مشخص شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۶۶۹

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان از ترکیب جدید اعضای هیات مدیره و کنسرسیوم جدید کارخانه پارسیلون خرم‌آباد توسط سه بانک عامل خبر داد.

به گزارش ایلنا «اسد عبدالهی» امروز پنجشنبه اعلام کرد: شهریور ماه سال جاری کنسرسیوم و هیات مدیره شرکت پارسیلون پس از پنج سال پیگیری مستمر با همکاری بانک‌های صنعت و معدن، ملی، سپه و گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند تشکیل شد و در نهایت بعد از تشکیل کنسرسیوم اعضای جدید هیات مدیره شرکت پارسیلون مشخص شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه واحد تولیدی پارسیلون سال ۵۳ تاسیس شده و درسال ۶۳ افتتاح و به بهره برداری رسیده است افزود: این واحد که در زمینه تولید نخ و الیاف نایلون فعالیت دارد در گذشته حدود ۲ هزار نفر در آن مشغول بکار بودند.

وی گفت: کارخانه پارسیلون به دلایل مختلف همانند عدم بروز رسانی و تطبیق با شرایط جدید، در سال ۱۳۸۴ به بخش خصوصی واگذار شده است. بخش خصوصی فاقد تخصص، اهلیت و توان مالی بوده که موجب رکود، بحران و ورشکستگی کامل کارخانه و بلاتکلیفی کارگران، اعتراض و اعتصاب آنان شده و با فروش بخشی از دارایی‌ها توسط مالک به سیستم بانکی هم بدهکار است.

عبدالهی گفت: در چنین شرایط نابسامانی برای ساماندهی آن، به موضوع ورود شد، بطوریکه وضعیت کارگران و مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی تعیین تکلیف و با تلاش فراوان و بهره گیری از مکانیزم‌های مختلف باکمک شورای تامین استان و دستگاه قضایی، پارسیلون از مالک قبلی پس گرفته شد و طرح جامع از طریق مشاور تهیه و با تلاش مسوولان استان بعد از یک سال، کنسرسیومی متشکل از بانک‌های صنعت و معدن، ملی، سپه و گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند که از طلبکاران پارسیلون بودند تشکیل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان اضافه کرد: پس از مکاتبات، جلسات و مذاکرات حضوری استاندار با بانک‌ها، هیات مدیره شرکت پارسیلون تشکیل و آماده سرمایه‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه تاکنون هلدینگ‌های مختلفی هم برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی و از محل بازدید داشته اند، گفت: یکی از پیشنهادات استانداری لرستان با توجه به پتانسیل‌های کارخانه، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد در این محل است چراکه این مکان دارای خصوصیاتی همچمون داشتن ۱۰ مگاوات برق، امکانات آتش نشانی، گاز، آب، بیش از ۲۰۰ هکتار زمین، انبارهای مختلف، نزدیکی به فرودگاه و راه آهن، نزدیکی به گمرک، واقع شدن در مرکز استان، قرار داشتن در مسیر آزادراه، دارای سازمان متولی، نزدیکی به مرز، زمینه برای توسعه، محصور بودن و دیگر زیرساخت‌های لازم است.

عبدالهی افزود: بر اساس مصوبه مجلس دهم در خصوص ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی و ۸ منطقه آزاد تجاری که کارخانه پارسیلون هم یکی از این موارد است که توسط شورای نگهبان رد شده و در تاریخ ۹۹/۲/۳۱ جهت تصمیم نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده است.

وی ادامه داد: با پیگیریهای انجام شده هفته گذشته گروهی سه نفره متشکل ازنمایندگان مجمع وشورای عالی مناطق آزاد، پس ازجلسه‌ای در تهران از پارسیلون بازدیدشد تا نتیجه بررسی میدانی را در اختیار اعضاء مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دهند و تصمیم نهایی را در خصوص تایید یا رد این مناطق اتخاذ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز