خبرگزاری کار ایران

حمایت از حادثه دیده ناشی از کار بدون توجه به سابقه بیمه‌پردازی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۰۵۶

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که در حوادث ناشی از کار، تعهدات سازمان تأمین‌اجتماعی شامل درمان، غرامت دستمزد و ... مشروط به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی، اعلام کرد که در حوادث ناشی از کار، تعهدات سازمان تأمین‌اجتماعی شامل درمان، غرامت دستمزد و ... مشروط به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه نیست.

به استناد ماده ۶۰ قانون تأمین‌اجتماعی، حوادث ناشی از کار، حوادثی است که در حین انجام وظیفه و به سبب آن برای بیمه‌شده اتفاق می‌افتد. 

مقصود از حین انجام وظیفه، تمام اوقاتی است که بیمه‌شده در کارگاه یا مؤسسات وابسته یا ساختمان‌ها و محوطه آن مشغول کار باشد و یا به دستور کارفرما در خارج از محوطه کارگاه عهده‌دار انجام مأموریتی باشد. 

زمان‌های مراجعه به درمانگاه یا بیمارستان و یا برای معالجات درمانی و توانبخشی و اوقات رفت و برگشت بیمه‌شده از منزل به کارگاه جزو اوقات انجام وظیفه محسوب می‌شود، مشروط بر اینکه حادثه در زمان عادی رفت و برگشت به کارگاه اتفاق افتاده باشد. 

حادثه‌ای که برای بیمه‌شده حین اقدام برای نجات سایر بیمه‌شدگان و مساعدت به آنان اتفاق می‌افتد، حادثه ناشی از کار محسوب می‌شود. 

در مجموع در حوادث ناشی از کار، تعهدات سازمان تأمین‌اجتماعی شامل درمان، غرامت دستمزد و برقراری مستمری‌های بازماندگان، از کارافتادگی کلی و جزئی، غرامت مقطوع نقص عضو و غیره مشروط به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه نیست و بدون توجه به سوابق بیمه‌ای بیمه‌شده، مزایای قانونی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز