خبرگزاری کار ایران

ادامه اعتراض آموزشیاران نهضت سوادآموزی به شرایط شغلی/ امیدواریم مجلس نگذارد شب عید بیکار شویم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۰۵۱

آموزشیاران نهضت سوادآموزی از ادامه‌ی اعتراض صنفی خود نسبت به وضعیت شغلی خود در مقابل ساختمان مجلس خبر دادند.

شماری از آموزشیاران نهضت سوادآموزی که در آزمون ۲۰ تیر پذیرفته نشده‌اند، در تماس با خبرنگار ایلنا، از ادامه تجمع صنفی خود در مقابل ساختمان مجلس که از روز ۲۱ دی ماه آغاز شده، خبر دادند.

این آموزشیاران می‌گویند: قرار بود کمسیون آموزش مجلس موضوع حذف آزمون ۶ هزار آموزش یار پذیرفته نشده در آزمون ۲۰ تیر ماه سال جاری را در هفته‌های جاری در صحن مجلس برای دومین بار به رای بگذارند که تاکنون این اتفاق نیفتاده و صدها آموزشیار نهضتی از ابتدای هفته گذشته در خیابان‌ها و پارک‌های شهر تهران سرگردانند.

به گفته‌ی آن‌ها، پیش از این اعضای کمسیون آموزش طرح حذف آزمون برای همه مشمولین وزرات آموزش و پرورش قبل از سال ۹۲را در صحن علنی مجلس مطرح و پیگیری کردند وحتی  با موافقت۱۷۵ نماینده رای آورد که به یکباره این رای به دلیلی که ما از آن بی اطلاعیم حذف شد.

این کارکنان نهضتی می‌گویند: همه آموزشیاران پذیرفته نشده بعد از ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه آموزش در مناطق محروم دغدغه آزمون دارند بنابراین موضوع حذف آزمون همانند سایر پذیرفته‌شدگان آموزش و پروزش دغدغه روحی و روانی آن‌ها را کاهش می‌دهد از سوی دیگر بعداز سال‌ها خدمت آموزش و پرورش نباید از کارکنان با سابقه خود که زندگی تشکیل داده‌اند مجددا آزمون بگیرد، این موضوع موجب می‌شود حدود ۶ هزار خانواده آموزشیاران نهضت سواد آموزی جدا از دست دادن اعتماد خود را به نمایندگان منتخب خود دچار آسیب‌های جدی شوند و در منگنه قرار بگیرند.

آموزشیاران نهضت سوادآموزی می‌گویند: متاسفانه مسئولان آموزش و پرورش و برخی نمایندگان دغدغه آموزشیاران نهضت سوادآموزی را برای حذف آزمون درک نمی‌کنند و مرتبا در مصاحبه‌های خود از برگزاری آزمونی که به نظر می‌رسد فقط جنبه نمایشی دارد، حرف می‌زنند.

این گروه از کارکنان از رایزنی با نهادهای مسئول ازجمله اعضای کمیسیون آموزش مجلس و همچنین مسئولان بالارتبه وزارت آموزش وپرورش از طریق نامه‌نگاری و حضوری خبر دادند و گفتند: وضعیت شغلی خود را به گوش همه‌ی مسئولان رسانده‌ایم و امیدواریم نگذارند شب عید بیکار شویم.

به گفته یکی از کارکنان، در ده روزی که از حضور آموزشیاران نهضت سوادآموزی در تهران می‌گذرد این کارکنان شب را در محوطه یک پارک در نزدیکی ساختمان مجلس سپری کرده‌اند.

ادامه اعتراض آموزشیاران نهضت سوادآموزی به شرایط شغلی/ امیدواریم مجلس نگذارد شب عید بیکار شویم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز