خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران «روغن جهان» از آینده‌ی شغلی‌شان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۳۷۷

کارگران کارخانه روغن نباتی جهان می‌گویند: با وجود پرداخت مطالبات‌شان، امنیت شغلی آنها تضمین نیست.

یکی از کارگران روغن نباتی جهان در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: فعالیت روزمره شرکت روغن نباتی جهان زنجان، در حالی از یکسال پیش ادامه دارد که کارگران به‌رغم دریافت مطالبات جاری خود، از امنیت شغلی خود رضایت ندارند.

او با بیان اینکه در کارخانه روغن جهان نزدیک به ۸۰ کارگر مشغول کارند که هر چند ماه یکبار تعدادی کارگر قدیمی کارخانه به بهانه اتمام قرارداد بیکار شده و نیروی کار جدید جایگزین آن‌ها می‌شود، افزود: دلیل بیکاری تدریجی کارگران قدیمی پیگیری یکسری مطالبات قدیمی مربوط به معوقات مزدی و سنواتی سال‌های ۹۳ تا اسفند ۹۷ است که پرونده‌ی شکایت آن‌ها در اداره کار زنجان باز است.

این کارگر کارخانه روغن نباتی جهان با بیان اینکه از یکسال پیش هر چند ماه یکبار احکام اجرایی پرونده تعدادی از کارگران از نهادهای پیگیری‌کننده، صادر می‌شود؛ افزود: کارفرما به محض دریافت احکام کارگران قدیمی که هنوز در کارخانه شاغل هستند آن‌ها را بیکار کرده و بلافاصله نیروی کار جدید جایگزین‌شان می‌کند.

وی گفت: آخرین گروه از کارگرانی که به همین دلیل بیکار شدند، ۸ نفر از کارگران با سوابق بالا بودند که در آبان ماه سال جاری بیکار شدند.

این کارگر با بیان اینکه بیکاری کارگران هر چند ماه یکبار اتفاق می‌افتد، افزود: تنها راه حفظ اشتغال کارگران و بازگشت به کار کارگرانی که تاکنون بیکار شده‌اند، صرف‌نظر کردن از شکایتشان است.

او در ادامه درباره وضعیت بیمه بیکاری این کارگران تعدیلی گفت: به دلیل معوقات چندین ماهه بیمه‌ای به تامین اجتماعی، کارگران تعدیلی امکان دریافت مقرری بیمه بیکاری ندارند.

او در بخش دیگری از اظهارت خود درباره وضعیت تولیدات این کارخانه تصریح کرد: از یکسال پیش که فعالیت کارخانه از سر گرفته شده تقریبا هر ماه مواد اولیه برای تولید داریم و کارگران در هر هفته حدود سه تا چهار روز در خطوط تولید مشغول کارند و مابقی روزها در سایر بخش‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

طبق اظهارات این کارگر؛ در این واحد تولیدی در هر ماه حدود ۱۰۰ تن روغن تولید می‌شود و خوشبختانه وضعیت سفارشات تولیدات کارخانه برای فروش خوب است.

به گفته این کارگر قدیمی روغن جهان؛ آن‌ها در حال حاضر یک ماه حقوق معوقه طلبکارند و بیمه تامین اجتماعی آن‌ها نیز از آبان ماه سال جاری به تاخیر افتاده است.

این کارگر تاکید کرد: حل مشکلات این واحد تولیدی و کارگرانش نیازمند حمایت مسئولان استانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز