خبرگزاری کار ایران

۲۰۰ هزار خانه برای بازنشستگان و کارگران سمنان ساخته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۳۳۲

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ساخت ۲۰۰ هزار خانه برای گروه هدف بازنشستگان، مستمری‌بگیران و کارگران در دستور کار و سازوکارهای اجرای این طرح در دست بررسی است.

به گزارش ایلنا، ابراهیم صادقی‌فر ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان سمنان که در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تأمین مسکن برای گروه‌های هدف خود به‌ویژه گروه کارگری بوده و برای اجرای این طرح، برنامه‌های زیادی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برنامه‌ای برای ساخت مسکن کارگری تدوین شده است که با تصویب آن در هیأت دولت‌ گامی مؤثر برای خانه‌دار شدن این قشر فرهیخته برداشته می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در تلاش هستیم تا ۲۰۰ هزار مسکن برای گروه هدف بازنشستگان، مستمری‌بگیر و کارگران ساخته شود و سازوکارهای اجرای این طرح در دست بررسی است.

صادقی‌فر افزود: افزون بر ۸۵۰ هزار نفر برای شرکت در طرح اقدام ملی مسکن در کشور واجد شرایط بودند که ۳۵۸ هزار نفر از آن کارگر هستند و این آمار نشان می‌دهد که کارگران برای ساخت مسکن در قالب اقدام ملی ۴۰ درصد جمعیت مشمول هستند.

وی گفت: میزان و نرخ تسهیلات در نظر گرفته شده برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن بالاست که باید در این ارتباط تجدیدنظر صورت گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: برای جامعه هدف خودمان به دنبال تسهیلات حمایتی هستیم تا افراد نام‌نویسی‌کننده در ساخت مسکن در طرح اقدام ملی مشکلی نداشته باشند.

صادقی‌فر اظهار کرد: از ظرفیت خیران مسکن‌ساز استان سمنان برای ساخت مسکن در استان سمنان بیش ‌از پیش استفاده شود و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم حمایت‌های لازم را از این خیران انجام می‌شود.

وی افزود: هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بانک توسعه تعاون برای ساخت مسکن تعاونی‌ها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز