خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت کنتورسازی قزوین/ مدیرعامل در بازداشت، کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری/ تولید پادرهواست

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۶۹۰

کارگران کنتورسازی قزوین با دریافت مطالبات مزدی به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در قزوین از تداوم بلاتکلیفی در وضعیت کنتورسازی قزوین خبر می‌دهند.

این شرکت که در دهه ۸۰ شمسی، یکی از تولیدکنندگان برتر کشور بود، سالهاست که در سراشیب حضیض و بلاتکلیفی گرفتار آمده است؛ پس از بازداشت اولیه مدیرعامل در سال ۹۵ و برگزاری داد گاه در سال‌های بعد، این کارخانه هرگز روی رونق و شکوفایی را ندید.

کارگران قدیمی این کارخانه بارها خواستار پاگیری تولید و حمایت دولت شدند اما از قرار معلوم، فعلاً همه آنها به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند.

عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین) در ارتباط با وضعیت این کارخانه می‌گوید: حدود ۱۶۰ کارگر قدیمی این کارخانه، بعد از مدت‌ها دوندگی توانستند معوقات مزدی خود را دریافت کنند؛ اکنون دو یا سه ماه است که تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفته‌اند و مقرری بیکاری می‌گیرند.

وی در ارتباط با وضعیت تولید در این کارخانه گفت: مدیرعامل از داخل زندان، نمایندگانی برای تمشیت امور کارخانه انتخاب می‌کند؛ اما همچنان تولید پادرهواست و روی ریل نیفتاده است؛ فعلاً حدود ۲۰ نفر برای نگه داری شرکت و سالن‌ها در مجموعه حضور دارند؛ نمایندگان کارفرما سعی دارند با ورود نیروهای جدید، کار تولید را از سر بگیرند اما موفق نشده‌اند؛ برای مثال، اخیراً تامین اجتماعی به دلیل بدهی‌های این شرکت، حساب‌های آن را مسدود کرده است.

کریمی به سرنوشت ناگوار کارگران این مجموعه اشاره می‌کند و می‌گوید: کارگران قدیمی کنتورسازی با پانزده یا بیست سال سابقه کار، روانه بیمه بیکاری شده‌اند و کارخانه‌ای که روزگاری مایه مباهات مردم محلی بود، امروز در وضعیت نابسامان و بلاتکلیف قرار دارد؛ امیدوارم روزی بیاید که با حمایت مسئولان، کنتورسازی همان کنتورسازی دهه‌های قبل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز