خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

اقدام وزارت علوم تحت لوای نام تعاون شتابزده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۵۳۰

رئیس انجمن اساتید حق‌التدریس دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان گلستان و نایب ریس کانون کشوری اساتید به ارائه توضیحاتی درباره آیین‌نامه اخیر وزارت علوم تحت عنوان «طرح تعاون بین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی» پرداخت.

«علی قزلسفلو» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره آیین‌نامه اخیر وزارت علوم تحت عنوان «طرح تعاون بین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی» گفت: متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌های فراوان برای ایجاد حق اولویت جهت جذب اساتید دارای سابقه در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و درخواست‌های مکرر از مقامات ذی‌صلاح، متوجه شدیم که مجدداً اقدامی شتابزده و ناصواب تحت لوای نام تعاون رقم خورد. 

وی افزود: در طرح تعاون، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به‌جای جذب هیات علمی و رعایت تناسب استاندارد نسبت استاد به دانشجو، مجاز شدند از اساتید هیات علمی فعلی که رسماً در دانشگاه‌ها به‌صورت تمام‌وقت مشغول به‌کار هستند، استفاده و اخذ رشته کنند. 

رئیس انجمن اساتید حق‌التدریس دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان گلستان، بیان کرد: وقتی که مقام مافوق وزارت علوم، مرکز جذب هیئت علمی و امضاکنندگان این مصوبه نادرست، منشأ ناامیدی نخبگان بی‌شماری هستند، از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی چه انتظاری می‌توان داشت که موافق قوانین رفتار کنند. 

قزلسفلو ادامه داد: در جایی که یک مجموعه دولتی خارج از الزامات عمل میکند، از دیگران چه انتظاری می‌توان داشت؟ به وزیر علوم و رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم می‌گویم که اگر قصد دارید با به اشتراک ‌گذاشتن داشته‌های علمی اعضای هیات علمی فعلی تأمین نیاز شود، چه لزومی به این فراخوان‌های نخ‌نمای شده و هزینه‌بر جذب است؟! پرسش این است که اگر دانشگاه‌ها بنگاه‌های معاملات و درآمدزایی شده‌اند، چرا امید واهی به اساتید داده می‌شود و فراخوان اعلام می‌کنید؟ 

وی افزود: نگاهی به دانشگاه‌های کشورهای دیگر داشته باشید، نسبت استاد به دانشجو را رصد بفرمایید و نیم‌نگاهی هم به دانشگاه‌ها بیندازید؟ آیا هیچ تطابقی با استانداردهای جهانی دارند؟ آیا واقعا شما آنقدر  هیات علمی دارید و از تمام ظرفیت علمی، و پژوهشی و اجرایی برخوردار هستید که می‌توانید اساتید خود را به اشتراک بگذارید؟ اگر چنین است پس این همه نیروی حق‌التدریس در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی چه می‌کنند؟ آیا این تدابیر عالیه غیر از صرفه‌جویی در هزینه‌های شما فایده دیگری هم دارند؟ 

این استاد دانشگاه بیان کرد: کاش مسئولان وزارت علوم کمی کیاست و سیاست هم در گشودن مشکلات زیرمجموعه خود داشتند. حیف از واژه مقدس تعاون که شما برای این اجحاف برگزیدید. خداوند در قرآن به تعاون سفارش کرده است اما تعاون بر تقوا، نه تعاون بر بی‌قانونی، اجحاف بر دانشجو و… .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز