خبرگزاری کار ایران

۵۰ فعال اجتماعی در هنگ‌کنگ بازداشت شدند/ دبیر اتحادیه کارگری در میان بازداشت‌شدگان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۰۹۳

پلیس هنگ‌کنگ ۵۰ فعال اجتماعی این کشور را بازداشت کرده است. دبیر اتحادیه کارگران هنگ‌کنک نیز بازداشت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری، پلیس هنگ‌کنگ حدود ۵۰ نفر از قانونگذاران سابق و فعالان حامی دموکراسی را به اتهام نقض قانون جدید امنیت ملی در چهارشنبه هفته گذشته بازداشت کرد. کنشگران اجتماعی هنگ‌کنگی به واسطه شرکت در انتخابات مقدماتی غیررسمی برای پارلمان این منطقه در سال گذشته میلادی، دستگیر شده‌اند. «کارول نگ» دبیرکل اتحادیه‌های کارگری هنگ‌کنگ نیز در میان بازداشت‌شدگان قرار دارد. 

«شارون بارو» دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری بازداشت‌های پلیس هنگ‌کنگ را محکوم کرد و گفت: پلیس هنگ‌کنگ، حقوق اساسی و مدنی مردم این کشور را به صورت آشکار نقض می‌کند. تمامی تشکل‌های کارگری در سراسر جهان باید از آزادی بیان و عمل برخوردار باشند. پلیس این کشور آسیایی باید کنشگران و دبیر اتحادیه کارگری را در سریع‌ترین زمان ممکن آزاد کند. ما این بازداشت را غیرمنصفانه و کورکورانه قلمداد می‌کنیم. 

او ادامه داد: دبیر اتحادیه‌های کارگری و دیگر فعالان اجتماعی این کشور مواردی را طلب کرده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد، کشور هنگ‌کنگ ضعف و مشکلات فراوانی دارد. دولت هنگ‌کنگ نباید به وسیله قانون سرکوبگر خود، فعالان اجتماعی را با مشکل روبرو کند. 

دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری توضیح داد: کارول نگ انسانی مسئولیت‌پذیر و دغدغه‌مند است و برای احقاق حقوق کارگران کشور خود بسیار تلاش می‌کند. تلاش‌های فروان او برای جامعه کارگری به ویژه کارگران شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» شعبه هنگ‌کنگ مثال زدنی و فراموش‌نشدنی است. 

«استفان کاتن» دبیرکل فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل درباره کارول نگ اظهار داشت: دستگیری کارول نگ و ۵۲ فعال اجتماعی دیگر، حمله‌ای ظالمانه برای جامعه کارگری، نقض جدی حقوق بشر و آزادی بیان است. همچنین این دستگیری‌ها جامعه کارگری را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اتحاد آن‌ها را بیشتر می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد، دموکراسی در کشور هنگ‌کنگ فرسایشی است و باید جامعه جهانی به این موضوع توجه کند. فعالان بازداشت شده باید در سریع‌ترین زمان ممکن آزاد شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز