خبرگزاری کار ایران

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد؛

مرگ ۱۲۵۸ بر اثر حوادث کار /افزایش ۳.۹ درصدی تلفات

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۹۵۳

یک هزار و ۲۵۸ نفر در ۸ ماه ابتدایی امسال در حوادث ناشی از کار، جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۳.۹ درصد بیشتر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، یک هزار و ۲۵۸ نفر در ۸ ماه ابتدایی امسال در حوادث ناشی از کار، جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات یک هزار و ۲۱۱ نفر بود، ۳.۹ درصد بیشتر شده است. 

از کل تلفات حوادث کار در این مدت یکهزار و ۲۳۵ نفر مرد و ۲۳ نفر زن بودند، این در حالی است که تعداد مردان فوت شده در حوادث کار هشت ماهه سال قبل یکهزار و ۲۰۵ و تعداد زنان شش نفر بوده است. 

در این مدت استان‌های تهران با ۲۷۷ نفر، آذربایجان شرقی با ۹۰ نفر و خراسان رضوی با ۸۵ فوتی بیشترین آمار و استان‌های بوشهر با دو نفر، کهگیلویه و بویراحمد با پنج نفر و چهارمحال و بختیاری با هفت فوتی کمترین آمار تلفات حوادث کار را داشته اند. 

۴۲ درصد تلفات حوادث کار از بلندی سقوط می‌کنند

سقوط از بلندی همواره بیشترین سهم را در آمار تلفات حوادث کار به خود اختصاص می‌دهد و نزدیک به نیمی از تلفات را شامل می‌شود. در هشت ماهه امسال نیز ۵۳۸ نفر از قربانیان حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی جان خود را از دست داده‌اند که ۴۲.۸ درصد کل تلفات را دربر می‌گیرد. 

پس از سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت با ۳۰۴ فوتی، ۲۴.۲ درصد از کل تلفات حوادث کار به خود اختصاص داده و در رتبه دوم دلایل مرگ در حوادث کار قرار گرفته است؛ دلایلی همچون برق گرفتگی، سوختگی و کمبود اکسیژن در رتبه‌های بعدی مرگ در حوادث کار قرار دارند. 

کاهش آمار مصدومان حوادث کار

در هشت ماهه امسال آمار مصدومان حوادث کار که به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند ۹.۳ درصد کاهش یافته است، در این مدت ۱۷ هزار و ۳۹۸ مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که ۷۷۰ نفر آنان زن و ۱۶ هزار و ۶۲۸ نفر آنان مرد بودند. 

افزایش تلفات حوادث کار در سال‌های اخیر

بررسی آمارهای ۹ سال اخیر (۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸) نشان دهنده روند کاهشی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ و پس از آن یک روند کلی افزایشی با شیب ملایم است به طوری که شاهد بیشترین میزان تلفات ناشی از حوادث کار در سال ۱۳۹۲ با هزار و ۹۹۴ فوتی و کمترین میزان آن در سال ۱۳۹۴ با یک هزار و ۴۹۴ فوتی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز