خبرگزاری کار ایران

۱۱ کارگر پاکستانی به خاک سپرده شدند/ تروریست‌ها دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۵۹۹

آیین تشییع پیکر ۱۱ کارگر پاکستانی که توسط داعش کشته شدند، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از واشنگتن پست، شیعیان پاکستانی به اعتراض خود پایان دادند و ۱۱ کارگر معدنچی کشته توسط داعش را به خاک سپردند. روز شنبه (۲۰ دی ماه) مراسم خاکسپاری این کارگران هزاره‌ای با حضور صدها شیعه برگزار شد. رهبران گروه‌های سیاسی و مذهبی شهر کویته در این مراسم خاکسپاری حضور داشتند. 

یکشنبه گذشته، این گروه توسط افراد مسلح وابسته به داعش ربوده و قتل و عام شدند. تصاویر منتشر شده از اجساد می‌دهد، اعضای این گروه تروریستی چشم‌های کارگران را بسته بودند و دست‌های کارگران در پشت سرشان مهار شدند. معترضان معتقدند، دولت پاکستان باید خانواده‌های کارگران شیعه کشته شده را تحت پوشش حمایتی خود قرار دهد. 

روز جمعه، عمران خان (نخست‌وزیر پاکستان) از شیعیان معترض درخواست کرد تا به تشییع کشته‌شدگان رضایت بدهند. نخست‌وزیر این کشور، گروهی از وزرا و مقامات ارشد را برای مذاکره با جامعه هزاره به بلوچستان پاکستان فرستاد. سوگواران را بر آن شدند که با مراسم تدفین موافقت کنند. همچنین این مقام پاکستانی قول داد به مطابات آن‌ها رسیدگی خواهد کرد. 

دولت پاکستان اعضای این گروهک تروریستی را بازداشت کرده است. همچنین مقامات پاکستانی مدعی هستند، دولت هندوستان حامی این گروهک تروریستی بوده است. 

پایگاه خبری «هیندو» نوشت: آیت‌الله مکارم شیرازی در نامه‌ای از شیعیان پاکستانی درخواست کرده است که به اعتراض خود پایان بدهند. وی همچنین از شیعیان معترض درخواست کرده است، به تدفین کشته‌شدگان رضایت بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز