خبرگزاری کار ایران

کارگران معدن ذغال سنگ آق دربند خواستار بازگشایی محل کار خود شدند/ وضعیت معیشتی خوبی نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۹۶۹

در آستانه ۵ ماه شدن تعطیلی معدن زغال سنگ آق در بند در استان خراسان رضوی، کارگران این واحد معدنی خواستار بازگشایی محل کار خود شدند.

منابع کارگری در معدن زغال سنگ آق در بند به خبرنگار ایلنا گفتند: در حال حاضر حدود ۱۱۰ نفر از کارگران معدن ذغال سنگ آق دربند سرخس که بعد از اعلام تعطیلی معدن در شرایط بد معیشتی قرار گرفته‌اند، در انتظار بازگشایی محل کار سابق خود هستند.

کارگران بیکار شده این واحد معدنی بر بازگشایی و راه‌اندازی مجدد محل کار خود تاکید دارند، گفتند: این واحد معدنی بعد از حادثه انفجار شهریور ماه سال جاری که منجر به کشته شدن دو نفر از همکارانمان شد،با تصمیم و دستور مسئولان استانی تا زمان روشن شدن علت حادثه تعطیل شده است.

آن‌ها اظهار داشتند: تاکنون چندین بار به امید بازگشایی معدن به نهادهای صنفی و دولتی شهرستان سرخس مراجعه کرده‌ایم اما هنوز پاسخی نگرفته‌ایم.

کارگران معدن آق دربند همچنین درمورد مطالبات معوقه وبیمه بیکاری خود گفتند: چندین ماه معوقات مزدی داریم علارغم آن مسئولان اصرار دارند کارگران برای تامین معیشت خود و خانواده‌هایشان از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند که ما کارگران مخالف دریافت آن هستیم.

کارگران در ادامه تصریح کردند: باتوجه به شرایط جسمی و سنی، هم‌اکنون در بازار نامتعادل کار ما هیچ شانسی برای یافتن فرصت شغلی جدید نداریم اما اگر دولت از بازگشایی این معدن که یکی از بهترین‌های واحدهای معدنی در منطقه سرخس در استان خراسان رضوی است، حمایت کند، ما می‌توانیم به کار قبلی خود بازگردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز