خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

چرا دو جوان قروه‌ای با سقوط در دیگ روغن جان‌شان را از دست دادند؟!

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۸۴۶

یکی از فعالان کارگری قروه‌ای می‌گوید: اگر در قروه اشتغال‌زایی می‌کردند و فرصت‌های اشتغال را از بین نمی‌بردند، جوانان مجبور به مهاجرت برای یافتن شغل نمی‌شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از فعالان صنفی کارگران قروه در کردستان و نماینده کارگران بیکارشده‌ی فولاد زاگرس با اشاره به حادثه روز پنج شنبه در بوئین زهرا که سه کارگر با سقوط در دیگ بخار جان خود را از دست دادند و دو نفر از آنها اهل قروه کردستان بودند، می‌گوید: اگر در شهرستان‌های مرزی و محروم مانند قروه کردستان، اشتغال‌زایی می‌کردند و فرصت‌های اشتغال را از بین نمی‌بردند، جوانان مجبور به مهاجرت نمی‌شدند و شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم.

او با اشاره به رنجِ چهارصد کارگر بیکارشده‌ی فولاد زاگرس بعد از انحلال این مجموعه در سال ۹۲، می‌گوید: شهرستان قروه دارای معدن طلا و مرمر و آهن و پوکه و قطب کشاورزی است اما در آن، کار نیست! معدود فرصت‌های شغلی مانند فولاد زاگرس نیز با بی‌تدبیری از دست رفته است؛ اکنون اکثریت جوانان جویای کار این شهرستان، مجبور به مهاجرت به پایتخت یا استان‌های دیگر هستند و بدیهی‌ست که این مهاجرت و کار کردن دور از خانواده و شهر محل تولد، خطرات بسیاری در پی دارد.

این کارگر قروه‌ای به حادثه آتش‌سوزی یک تره‌بار در تهران در سال‌های قبل اشاره می‌کند که در آنجا نیز، یک کارگر قروه‌ای جان خود را از دست داد.

او ادامه می‌دهد: مسئولان به فکر اشتغال جوانان در نقاط محروم کشور نیستند؛ اگر از ظرفیت‌های هر منطقه استفاده شود، هیچ جوانی مجبور به مهاجرت نمی‌شود و دیگر شاهد این دست حوادث دردناک نخواهیم بود اما دریغ، که نه تنها اشتغال‌زایی نمی‌کنند بلکه فرصت‌های محدود را نیز از بین می‌برند. اکنون بسیاری از کارگران بیکارشده‌ی فولاد قروه، یا در میادین میوه و تره بار تهران، کارگری می‌کنند یا در جاده‌های خطرناک و کوهستانی، مسافرکشی. برخی نیز هیچ منبع درآمدی ندارند و بیکارند. خانواده‌های بسیاری در قروه هستند که نان‌آورشان چند هزار کیلومتر دورتر، کار می‌کند و رنج دوری و نگرانی‌های بسیار را تحمل می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز