خبرگزاری کار ایران

خشم شیعیان پاکستان از کشتار ۱۱ کارگر معدن زغال سنگ «مچه» /در خواست برای محاکمه عاملان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۸۹۶

به دنبال کشته شدن ۱۱ نفر از کارگران معدن زغال سنگ«مچه» در نزدیکی شهر کویته در ایالت بلوچستان پاکستان، اعضای اقلیت شیعه هزاره پاکستان با برپایی تجمعی خواستار محاکمه قاتلان شدند.

به گزارش ایلنا، روز یکشنبه پس از آن که مردان مسلح در بلوچستان پاکستان ۱۱ کارگر شیعه‌ی هزاره را از سایر کارگران معدن ذغال سنگ مچه واقع در ۵۰ کیلومتری شهر کویته جدا کردند، به سمت آن‌ها شلیک کرده و همگی آن‌ها را از پای درآوردند. این افراد مسلح که وابستگان به داعش اعلام شده‌اند، پس از این اقدام، ویدیوی قتل عام خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند؛ اقدامی که خشم اقلیت شیعه ساکن در پاکستان را برانگیخت.

از قرار معلوم روز گذشته (سه‌شنبه) جمع زیادی از اقلیت شیعه‌ی هزاره پاکستان با مسدود کردن بزرگراهی در کویته تابوت معدنچیان کشته شده را بدوش کشیدند. افزون بر کویته، در کراچی نیز شیعیان معترض پاکستانی روز سه‌شنبه تظاهرات بزرگ برپا کردند.

حافظ بازید، وزیر امور داخلی ایالت بلوچستان پاکستان پیشتر به رویترز گفته بود که حداقل ۹ تن از کارگران کشته شده، تبعه‌ی افغانستان هستند. با این حال، وزارت خارجه افغانستان با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر لزوم بررسی دقیق این حادثه با مشارکت پاکستان، اعلام کرد که تنها هفت تن از کشته‌شدگان افغانستانی هستند.

اقلیت شیعه‌ی هزاره در هر دو کشور پاکستان و افغانستان، با آزار و اذیت افراط گرایان مذهبی مواجهند. طی دهه گذشته صدها هزاره در جریان بمب‌گذاری در مدارس و بازارهای شلوغ و کمین جاده‌ای در پاکستان، کشته شده‌اند.

نزدیکان قربانیان اصرار دارند تا زمانی که خواست‌شان برآروده نشده، اجساد کشته‌شدگان را دفن نخواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز