خبرگزاری کار ایران

در شرایط تحریم و کرونا هرمزگان کمترین مطالبات کارگری را دارد/ بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ نفر در پاییز امسال بازگشت به کار شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۸۲۳

مشاور و نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اقدامات خوب صورت گرفته در استان هرمزگان برای رفع موانع تولید ، کارگران این استان کمترین مطالبات و معوقات را دارند.

به گزارش ایلنا، کریم یاوری در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هرمزگان با بیان اینکه حوزه فعالیت این وزارت گسترده است و خدمات متنوع و زیادی را به جامعه هدف ارائه می‌دهد، افزود: باید به جامعه هدف بویژه سالمندان، زنان سرپرست خانوار و معلولان نهایت توجه و اهتمام را داشت.

وی هدف از سفرهای استانی را بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی ذکر کرد و گفت: با توجه به شرایط تحریم و کرونا، مشکلات واحدها باید در کمیسیون‌های کارگری و کارگروه رفع موانع تولید، بررسی و برطرف شود.

نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در استان هرمزگان با اقدمات خوب صورت گرفته در جهت رفع موانع تولید و پیگیری مسائل، کارگران کمترین مطالبات و معوقات را دارند. اما کارگران برخی پیمانکاری‌ها و پروژه‌ها و شهرداری ها، دارای مطالبات معوق هستند که باید با تشکیل جلسات مشترک کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون‌های کارگری به این موضوع رسیدگی و بخشی از مطالبات در این جلسات پیگیری شود.

در ادامه این نشست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: ۴ هزار و ۸۶۵ بنگاه اقتصادی با ۱۴ هزار و ۲۹۳ کارگر تعدیل شده از اسفند سال گذشته تا پایان ۹ ماهه امسال از شیوع کرونا آسیب دیدند که با حمایت از این بنگاه‌ها، بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ نفر در پاییز امسال بازگشت به کار شدند.

هادی ابراهیمی افزود: از مجموع ۱۴ هزار و ۸۶۵ بنگاه آسیب‌دیده از کرونا ۷۴ درصد مربوط به بخش خدمات با ۸۰ درصد کارگران، بخش صنعت ۲۱ درصد بنگاه‌ها و ۱۷ درصد کارگران و بخش کشاورزی ۵ درصد بنگاه و ۳ درصد کارگران را شامل می‌شود.

وی اظهارداشت: ۲هزار و ۶۴۸ بنگاه از تسهیلات کرونا استفاده کردند که این امر منجر به بازگشت تعداد زیادی از نیروی کار شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در ادامه گفت: به استناد مصوبه ستاد مرکزی مقابله با بیمه بیکاری به تمامی شاغلین رسته‌های ۱۴گانه آسیب دیده از ویروس کرونا از اسفند سال گذشته تا پایان اردیبهشت سالجاری مقرری بیمه بیکاری تعلق گرفت که در این راستا از ۱۴ هزار و ۲۹۳ نفر ثبت نام شده برای بیمه بیکاری، ۱۱ هزار نفر ۸۰ درصد مشمول و بیمه بیکاری پرداخت شد.

ابراهیمی اضافه کرد: علل عمده‌عدم پرداخت به ۲۰ درصد باقیمانده، عدم ارسال لیست بیمه از سوی کارفرما تا قبل از اسفند ۹۸ و پرداخت بیمه در ماه‌های مشمول از سوی کارفرما وعدم وجود بودجه لازم خزانه از سوی سازمان برنامه و بودجه بوده است که مقام عالی وزارت خواستار تسریع در پرداخت از سوی سازمان برنامه و بودجه شده است.

قابل ذکر است در حال حاضر ۲ هزار و ۶۱۳ نفر در استان هرمزگان مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند.

در این نشست، مدیران عضو دستگاه‌های زیرمجموعه ضمن ارائه گزارش عملکرد، مسائل و مشکلات مربوط به دستگاه خود را مطرح و پیشنهاداتی ارائه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز