خبرگزاری کار ایران

دولت برزیل به کار کودکان اصرار دارد/ بهره‌کشی از کودکان در مزارع و مشاغل سخت با کمترین دستمزد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۵۸۶

تصمیمات رئیس‌جمهور برزیل سبب گسترش استثمار کودکان کار در این کشور شده است. «ژائیر بولسونارو» معتقد است که کار در هر سنی مایه‌ی افتخار است و کار از سنین پایین سبب می‌شود، کودکان در بزرگسالی گرفتار باندهای مواد مخدر نشوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از Trust، آژانس ملی آمار برزیل برای اولین بار در تاریخ این کشور، آمار و ارقام مربوط به تعداد کودکان کار را منتشر کرد. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد، حدود ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار کودک برزیلی در شرایط خطرناکی مشغول به کار هستند. این آمار معادل نیمی از کودکان کار این کشور آمریکای لاتین است. 

اشتغال کودکان کمتر از ۱۶ سال در برزیل غیرقانونی است. کودکانی برزیلی می‌توانند از ۱۴ سالگی کارآموزی را آغاز کنند ولی اشتغال آن‌ها در مشاغل سخت و زیان‌آور، عملی غیرقانونی به حساب می‌آید. 

کودکان برزیلی برای ارائه خدمات جنسی، حمل مواد مخدر و راندن خودروهای سنگین استخدام می‌شوند. بنا بر گفته یک مقام ارشد برزیلی، بسیاری از کودکان در مزارع این کشور استثمار می‌شوند و به اجبار در زیر تیغ آفتاب با سموم گیاهان کار می‌کنند. 

انجمن‌های حامی کودکان برزیلی تلاش می‌کنند دولت خود را برای مبارزه با پدیده کودکان کار متقاعد کنند اما تلاش‌های آن‌ها نتیجه بخش نبوده است و «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور، رویکردی متفاوت نسبت به انجمن‌های حمایت از کودکان درباره پدیده کودکان کار در برزیل دارد. رئیس‌جمهور برزیل خودش کار کردن را از هشت سالگی آغاز کرده است پس به گفته‌ی این مقام دولتی، کار در هر سنی مایه‌ی افتخار است. همچنین او معتقد است، کار از سنین پایین سبب می‌شود، کودکان در بزرگسالی گرفتار باندهای مواد مخدر نشوند. 

اطلاعات منتشر شده از سوی آژانس ملی آمار برزیل نشان می‌دهد، ۳ درصد از کل کودکان برزیلی از حق تحصیل و آموزش برخوردار نیستند. در میان کودکان این کشور، ۸۶ درصد از حق آموزش و تحصیل برخوردار هستند. در میان کودکان کار نیز پسران و دختران به ترتیب ۶۶ و ۳۴ درصد از جمعیت کار را تشکیل می‌دهند. 

اطلاعات منتشر شده از سوی آژانس ملی آمار برزیل نشان می‌دهد، دستمزد و درآمد کودکان کار ناچیز و ناعادلانه است. نوجوانان ۱۶ و ۱۷ساله حدود ۱۱۱ دلار مزد می‌گیرند که این مبلغ معادل نیمی از حداقل دستمزد تعیین شده در این کشور است و کودکان ۵ تا ۱۳ ساله، حدود ۱۵ درصد از حداقل دستمزد تعیین شده را دریافت می‌کنند. این یعنی نیروی کار کودک در کشور برزیل بسیار ارزان است و به همین دلیل کارفرمایان ترجیح می‌دهند از این نیروی ارزان سوءاستفاده کنند. 

فعالان حقوق کودک باور دارند، شیوع ویروس کرونا در سطح جهان سبب افزایش پدیده کودکان کار شده است. نتایج حاصله از مقایسه مقابله‌ای وضعیت فعلی کودکان کار با سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد، تعداد کودکان کار حدود ۱۶ درصد کاهش یافته است. سال ۲۰۲۰، گزارش‌های مربوط به کار کودکان، دو سوم کاهش داشت و به عدد ۷۹۹ پرونده در سال رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز