خبرگزاری کار ایران

اعتراضات کارگران آرژانتینی نتیجه داد/ دستمزد روغن‌گیران ۲۵ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۸۶۹

اعتراض کارگران شاغل در کارگاه‌های روغن‌گیری آرژانتین مثمرثمر واقع شد و کارفرما با افزایش ۳۵درصدی دستمزد کارگران موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از لیبراستارت، اعتراض کارگران کارگاه‌های روغن‌گیری آرژانتین سرانجام به پایان رسید. کارگران شاغل در کارگاه‌های روغن‌گیری به اعتراض یک ماهه خود پایان دادند و ۱۴۰ کشتی متوقف شده در بنادر این کشور، آزاد شدند. انجمن تولیدکنندگان دانه‌های روغنی با افزایش دستمزد کارگران آرژانتینی موافقت کرد.

جمعه ۱۱ دسامبر، گروهی از کارگران و بازرسان آرژانتینی شاغل در کارگاه‌های روغن‌گیری از دانه‌های روغنی نسبت به وضعیت خود اعتراض کردند.

از آنجا که آرژانتین یکی از تولیدکنندگان اصلی غلات جهان است، اعتراضات کارگری، صادرات غله این کشور آمریکایی لاتین را تحت تاثیر قرار داد و صنعت کشاورزی این کشور با موج گسترده‌ای از اعتراضات کارگری روبرو شد. کارگران به دلیل همه‌گیرشدن کرونا و افزایش نرخ تورم، مزایا و حقوق بیشتری مطالبه کرده‌اند. در این اعتراض، بارگیری ۱۴۰ کشتی که مسئولیت حمل دانه‌های روغنی را برعهده داشتند، متوقف شد.

آرژانتین یکی از بزرگ‌ترین کشورهای صادرکننده دانه‌های روغنی در جهان است. با این وجود اعتراضات اخیر نه تنها بر روند تجارت کشور آرژانتین تاثیر گذاشته بلکه قیمت گندم در بازار جهانی را برای مدت زمانی کوتاه افزایش داده است. کارگران معترض که خواستار افزایش دستمزد هستند، کشتی‌های باری را در بازه زمانی حساس متوقف کردند. دسامبر؛ ماه طلایی صادرات کشور آرژانتین محسوب می‌شود. این اعتراضات هزینه‌های هنگفتی بر دولت و انجمن تولیدکنندگان دانه‌های روغنی وارد کرده است. زیرا تاخیر کشتی‌ها و متوقف کردن آن‌ها، حدود ۲۵ تا ۴۰ هزار دلار در روز هزینه دارد.

هفته گذشته، اتاق تولیدکنندگان دانه‌های روغنی پیشنهاد داد تا ماه اوت، حقوق کارگران در سه مرحله به میزان ۲۵ درصد افزایش یابد اما کارگران، خواهان افزایش ۳۵ درصدی یکباره دریافتی خود بودند. بر اساس اطلاعات رسمی دولت آرژانتین، نرخ تورم این کشور در ۱۲ ماه منتهی به ماه نوامبر، ۳۵.۸ درصد برآورد شده است.

جمعه گذشته، جلساتی بین نمایندگان کارگری و کارفرما برگزار شد و نتایج حاصله از برگزاری جلسات به سود کارگران بود. در پایان این جلسات، انجمن تولیدکنندگان دانه‌های روغنی در کشور آرژانتین با مطالبات کارگران شاغل در کارگاه‌های روغن‌گیری موافقت کرد و در سال جدید میلادی، دستمزد این گروه شغلی ۳۵ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز