خبرگزاری کار ایران

دغدغه‌های نیروهای خدماتی مدارس/ کار زیاد، حقوق کمتر از سه میلیون تومان!

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۰۶۶

نیروهای خدماتی مدارس می‌گویند: بایستی برای بهبود وضعیت شغلی آنها تدابیری اندیشیده شود.

نیروهای خدماتی مدارس در تماس با خبرنگار ایلنا، از شرایط شغلی و معیشتی خود و پایین بودن دستمزدهای دریافتی انتقاد کردند.

نیروهای خدماتی قراردادی «کار معین» می‌گویند: در ازای کار تمام وقت در مدارس، زیر سه میلیون تومان حقوق می‌گیریم؛ حتی گاهی خیلی کمتر.

یکی از این نیروها که در خراسان رضوی اشتغال دارد، می‌گوید: بسیاری از همکاران ما صاحب فرزند و متاهل هستند و دستمزد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برای گذران زندگی آن‌ها کافی نیست.

او ادامه می‌دهد: حجم کار ما زیاد است؛ گاهی کار چهار نفر را دو نفر در مدارس انجام می‌دهیم؛ اما بازهم به ما قرارداد کار معین می‌گویند؛ چرا آموزش و پرورش نیروهای خدماتی را جذب نمی‌کند تا دستمزدهای دریافتی افزایش یابد و شرایط کار بهتر شود؟

این نیروها، بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند و تحت پوشش قانون کار فعالیت دارند اما گاهاً حداقل‌های قانون کار نیز به آن‌ها پرداخت نمی‌شود. آن‌ها می‌گویند تفاوت حقوق ما با نیروهای آموزشی، بالای ۵ میلیون تومان است.

نیروهای خدماتی مدارس، چند خواسته عمده دارند که مهمترین آن‌ها عبارت است از: «اعمال افزایش ۵۰٪ امتیازات فصل دهم؛ اعمال رتبه‌بندی برای نیروهای خدماتی؛ پرداخت حق سرایداری؛ پرداخت حق لباس و کفش و از بین رفتن تبعیض.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز