خبرگزاری کار ایران

در جلسه هیات اجرایی خانه کارگر قزوین مطرح شد؛

برگزاری کارگاه آموزشی غربالگری کارگران کارگاه‌های کوچک

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۸۷۷

جلسه هیات اجرایی خانه کارگر قزوین پیرامون همکاری با مراکز بهداشت و اجرای طرح غربالگری کارگران کارگاه‌های کوچک زیر ۲۰ نفر با حضور مجازی علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در محل این تشکیلات برگزار شد.

به گزارش ایلنا، جلسه هیات اجرایی خانه کارگر قزوین با حضور مجازی علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) پیرامون ضرورت همکاری با مراکز بهداشت و اجرای طرح غربالگری کارگران کارگاه‌های کوچک زیر۲۰ نفر در محل این تشکیلات برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، علیرضا محجوب با اشاره به تفاهم نامه بهداشت کار میان خانه کارگر و وزارت بهداشت بر ضرورت همکاری فی مابین در زمینه بهداشت کار تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح نیازمند تامین نیروی کار متخصص و غیرمتخصص فعال است، بنابراین از تعدادی از افراد شاغل در دانشگاه کار استان برای همکاری با خانه کارگر درخواست همکاری کرده‌ایم.

در ادامه این جلسه؛ عیدعلی کریمی (عضو هیات اجرایی خانه کارگر قزوین) در توضیح تفاهم نامه بهداشت کار خانه کارگر با وزارت بهداشت و درمان گفت: اخیرا تفاهم نامه بهداشت کار فی مابین معاونت وزارت بهداشت درمان و خانه کارگر جمهوری اسلامی برای تامین سلامت شاغلین و پیشگیری از بیماری‌های شغلی انجام شده است.

کریمی افزود: این تفاهم نامه برای همکاری و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا و آموزش و جلب مشارکت کارگران و کارفرمایان و با اولویت بر پیشگیری بیماری کووید ۱۹ در کارگاه‌های کوچک زیر ۲۰ نفر که فاقد تشکیلات بهداشت کار حرفه‌ای هستند، منعقد شده است.

او گفت؛ بر اساس این قرارداد ۳ساله که بر مسئولیت‌پذیری اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت‌های موجود آن‌ها تاکید دارد، مقرر شده که دست‌کم ۵۰ نفر از افراد با روابط عمومی بالا به صورت داوطلبانه برای کمک به کارگاه‌ها از سراسر شهرستانهای استان به خانه کارگر معرفی شوند تا برای اجرای این طرح تحت آموزش قرار گیرند.

او افزود: خانه کارگر قزوین باید تلاش کند تعداد اعضای داوطلب خود را در این طرح به حد نصاب تشکیلات مرکزی در تهران برساند. همچنین در رابطه با همکاری با مراکز بیمارستانی قزوین با مراکز بیمارستانی علوم پزشکی قزوین و بیمارستان خیریه رحیمیان هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

همچنین در این جلسه مسائل و موضوعات روز کارگران و بازنشستگان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز