خبرگزاری کار ایران

سالاری:

اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۲۵۲

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی را ضروری ارزیابی کرد و گفت: منابع دریافتی از پروژه های ساختمانی باید ۲۰درصد حق بیمه کارگران ساختمانی را تامین کند تا امکان استفاده تمامی کارگران ساختمانی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی فراهم شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی؛ مصطفی سالاری در جلسه‌ای با حضور نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تشکل‌های کارگری و بازنشستگی این شهرستان و همچنین فرماندار و مسئولین ادارات پاکدشت که در محل شعبه تأمین اجتماعی پاکدشت برگزار شد، اظهار داشت: درحال حاضر ۸۳۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه هستند و در صورت تأمین منابع پایدار امکان استفاده حدود ۴۰۰ کارگر ساختمانی دیگر از خدمات تأمین اجتماعی فراهم می‌شود. 

سالاری در ادامه با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در قبال جامعه تحت پوشش تعهداتی دارد، افزود: اولین تعهد سازمان تأمین اجتماعی پرداخت حقوق بازنشستگی مکفی است که در سال جاری برای بهبود شرایط بازنشستگان و افزایش حقوق این عزیزان اقدامات اساسی انجام شده است و علاوه بر افزایش سالیانه حقوق، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیز انجام شد. 

وی ادامه داد: تامین اجتماعی تنها صندوقی است که با مکانیزم‌های بیمه‌ای و با اتکاء به منابع حاصل از حق بیمه درحال ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش است و وابسته به دولت نیست. 

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ارائه خدمات درمانی به جامعه تحت پوشش را دومین وظیفه اصلی این سازمان برشمرد و گفت: وظیفه ما تامین خدمات درمانی است که اولویت اصلی ما خرید خدمات از وزارت بهداشت و سایر مراکز درمانی است. 

سالاری با بیان اینکه ترجیح سازمان تأمین اجتماعی خرید خدمات درمانی است، افزود: تولید درمان وظیفه وزارت بهداشت و خرید خدمات وظیفه سازمان تامین اجتماعی است و احداث درمانگاه و بیمارستان توسط سازمان تأمین اجتماعی به نوعی کمک به وزارت بهداشت است. 

وی با اشاره به محدودیت‌های موجود در شهرستان پاکدشت و نیاز این شهرستان به افزایش تخت‌های بیمارستانی، گفت: ما آماده همکاری با وزارت بهداشت برای افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها هستیم و می‌توانیم در تأمین منابع مالی نیز مشارکت کنیم به نحوی که هزینه‌ها از محل خرید خدمات درمانی تهاتر شود. 

سالاری تجهیز و ارتقاء خدمات درمانگاه تأمین اجتماعی دکتر امامی پاکدشت را امکان‌پذیر دانست و گفت: در زمینه جذب نیرو و افزایش تجهیزات این مرکز درمانی هیچ محدودیتی نداریم و هرگونه تجهیزاتی مه مورد نیاز است، خریداری می‌شود. 

وی همچنین از افزایش ۱۰ برابری سهمیه وام بازنشستگان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: پارسال ۱۸۰ میلیارد تومان وام به بازنشستگان پرداخت شد و امسال این رقم به ۲۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است و تمام فرآیند درخواست تا پرداخت وام به صورت کاملا غیرحضوری انجام میشود. 

فرهاد بشیری، نماینده پاکدشت نیز در این جلسه از حضور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و سایر مدیران این سازمان در شهرستان پاکدشت تشکر کرد و گفت: شهرستان پاکدشت از شهرستان‌های بزرگ شرق تهران است و شاهد افزایش قابل توجه جمعیت و توسعه این شهرستان هستیم. 

وی افزود: متناسب با توسعه این شهرستان از سازمان تأمین اجتماعی نیز انتظار داریم که خدمات درمانی مورد نیاز جمعیت تحت پوشش را ارتقاء دهد. 

بشیری ارتقاء خدمات بخش بیمه‌ای را از دیگر خواسته‌های مردم برشمرد و گفت: در شعبه تامین اجتماعی نیازمند خدمات به روز هستیم و ف فرآیندهای منسوخ و قدیمی باید اصلاح شود. 

در این جلسه نمایندگان تشکل‌های کارگری و مسئولین شهرستان پاکدشت و همچنین مدیران سازمان تأمین اجتماعی به بیان دیدگاه‌های خود برای ارتقاء خدمات سازمان تأمین اجتماعی در شهرستان پاکدشت پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز