خبرگزاری کار ایران

منصوری:

۱۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های روستایی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۱۹۴

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: با توجه ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی علاوه بر سهمیه عادی کهگیلویه و بویراحمد در تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جدید از صندوق توسعه ملی برای این طرح‌ها اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، عیسی منصوری در نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با اعلام این خبر اظهارکرد: همچنین ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای حمایت مالی از کسب و کارهای خانگی نیز به این استان اختصاص یافته است. 

وی افزود: تیم‌های کارشناسی و متخصص برای بررسی مشاغل حوزه اصلاح نژاد دام، گردشگری، آی تی، زنبور داری و… از سوی وزارت کار به کهگیلویه و بویراحمد اعزام می‌شوند تا پس از جمع‌بندی در این زمینه تصمیم گیری شود. 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: همچنین راه اندازی بازارچه صنایع دستی و مشاغل خانگی استان در قالب تسهیلات ترکیبی از کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی در دستور کار قرار می‌گیرد. 

منصوری خاطرنشان کرد: محدودیت سهمیه برای طرح مشوق بیمه ای، یارانه حقوق و دستمزد و کارورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد حذف می‌شود. 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که در سه سال اخیر فعالیت‌های منسجمی در حوزه توسعه اشتغال در این استان صورت گرفته است، تصریح کرد: بر اساس طرح‌های وزارت کار همچون اشتغال روستایی تاکنون برای ۱۳ هزار نفر در استان اشتغال ایجاد شده است و باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که برای مابقی بیکاران نیز اشتغال پایدار ایجاد شود و اولویت اصلی ایجاد طرح‌های نیمه تمام باشد. 

به گقته وی، برخی طرح‌های اشتغالزا در استان برای تکمیل شدن مشکل دارند و مجوزی از صندوق توسعه ملی گرفته شده که براساس آن اجازه ارایه ۴۰ درصد تسهیلات به عنوان متمم به طرح‌های نیمه تمام داده شود. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: ۹۰ درصد تسهیلات اختصاص داده شده در حوزه روستایی و عشایری این استان جذب شده و حدود ۳ میلیارد تومان در حوزه مشاغل خانگی نیز جذب شده است. 

حسین کلانتری افزود: با توجه به سفر هیات اعزامی از سوی وزارت کار، نشست‌هایی برای بازدهی بهتر سفر و هماهنگی‌های لازم صورت گرفت و ۴ طرح مهم آبی، ۲ پروژه راه و چندین طرح اشتغالزا روی میز قرار داده شده و از اعلام آمادگی این هیات برای نتیجه بخشی به این طرح‌ها قدردان هستیم. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نمونه مجوز ماده ۵۶ برای سد تنگ سرخ و سد ابریز کهگیلویه گرفته شده است. 

وی تصریح کرد: ایجاد کلینیک کارآفرینی اشتغال در این استان ضرورت دارد و ظرفیتی مهم برای توسعه و ایجاد اشتغال محسوب می‌شود. 

به دستور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین این وزارتخانه (غلامرضا پناه معاون توسعه مدیریت و منابع، حجت میرزایی معاون امور اقتصادی و عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال) و حجت مهدیان و اسماعیل للگانی مدیران بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران و اکبر افتخاری و علی شیرکانی مدیران صندوق بازنشستگی کشوری و بیمه روستاییان و عشایر در سفری دو روزه به منظور بررسی وضعیت طرح‌های اشتغالزایی، سرمایه‌گذاری، وضعیت بیکاری، بازدید از پروژه‌های نیمه تمام استان به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز