خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

عیدی کارگران را با حقوق دی ماه بپردازید

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۴۷۳

کارگران توقع دارند در این شرایط اقتصادی، عیدی زودتر پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طبق روال عرفی سالیان گذشته، عیدی کارگران معمولاً با حقوق بهمن ماه پرداخت می‌شود حتی برخی کارفرمایان پرداخت عیدی را به اسفندماه و روزهای پایانی سال موکول می‌کنند.

امسال که به دلیل بحران کرونا و مشکلات تورمی، هزینه‌های زندگی به شدت افزایش یافته، کارگران در تماس‌های مکرر درخواست دارند پرداخت عیدی زودتر صورت بگیرد.

کارگران می‌گویند: بهتر است امسال کارفرمایان عیدی‌ها را با حقوق دی ماه بپردازند. در این صورت، کارگران حداقل می‌توانند بخشی از مایحتاج زندگی را تهیه کنند.

در قانون هیچ محدودیتی برای پرداخت عیدی در دی ماه وجود ندارد و کارفرمایان می‌توانند برای کارگرانی که تا آخر سال قرارداد دارند، عیدی‌ها را زودتر بپردازند.

براساس اعلام دولت، کارمندان قرار است عیدی خود را در بهمن و با حقوق بهمن ماه دریافت کنند.

مساله اینجاست که کارگران کارگاه‌های کوچک و خرد که خارج از شمول بازرسی کار هستند، درخواست دارند عیدی آن‌ها کامل و مطابق با عیدی مصوب کارگری پرداخت شود. براساس قانون، حداقل عیدی کارگری، دو پایه حقوق ماهانه و حداکثر آن، سه پایه حقوق است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز