خبرگزاری کار ایران

کارگران ساختمانی:

بیمه داریم ولی شغل ثابت نداریم/ چرا یارانه ۱۰۰ هزارتومانی کرونا نگرفته‌ایم؟!

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۹۱۳

کارگران ساختمانی در اعتراض به عدم دریافت بسته معیشتی کرونا می گویند: ما شغل ثابت نداریم.

جمعی از کارگران ساختمانی در تماس با خبرنگار ایلنا، ازعدم دریافت بسته معیشتی کرونا انتقاد کردند.

این کارگران می‌گویند: ما بیمه داریم اما شغل و درآمد ثابت نداریم؛ بعد از آمدن کرونا، بیش از ۱۵ روز در هر ماه بیکار بوده‌ایم ولی با هزار سختی، حق بیمه خود را به حساب تامین اجتماعی واریز کرده ایم؛ چرا به ما بسته معیشتی کرونا و یارانه ۱۰۰ هزار تومانی تعلق نگرفته است؟!

این کارگران با بیان اینکه کارگران ساختمانی بیمه شده، دچار بیکاری‌های فصلی هستند و مدتهاست که دیگر درآمد ثابت و پایداری ندارند؛ ازعدم تعلق یارانه کرونا انتقاد کردند و گفتند: صرف بیمه داشتن ما به معنای آن نیست که وضعمان خوب است و هرماه حقوق ثابت می‌گیریم.

حسین میرزایی (سخنگوی حمایت جبرانی معیشت خانوارها) درباره چرایی‌عدم اعطای بسته معیشتی کرونا به کارگران ساختمانی، اظهار کرد: کارگران ساختمانی که بیمه تامین اجتماعی هستند مشمول دریافت بسته معیشتی کرونا نیستند چراکه یکی از شرایط پرداخت این حمایت معیشتی، عدم بیمه‌پردازی برای افراد است.

کارگران ساختمانی با بیان اینکه از همه خدمات حمایتی محرومیم حتی بیمه بیکاری به ما تعلق نمی‌گیرد؛ خواستار حمایت دولت شدند و گفتند: بایستی به ما که درآمدمان ناچیز است و شغل پایداری نداریم، یارانه تعلق بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز