خبرگزاری کار ایران

ناکافی بودن امکانات مراکز ملکی تامین اجتماعی در قزوین/ شهر صنعتی البرز بیمارستان تامین اجتماعی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۷۲۱

با افزایش سه برابری جمعیت کارگری استان قزوین ضروری است که امکانات درمانی تامین اجتماعی موجود نیز برای پاسخگوی به نیازهای درمانی بیمه شدگان گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک فعال کارگری در قزوین با تبریک روز پرستار گفت: امکانات مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در استان قزوین برای پاسخگویی به نیاز بیمه‌شده کافی نیست.

«عیدعلی کریمی» درجلسه‌ای که با سفر یک روزه معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی در بیمارستان رازی قزوین برگزار شد، امکانات مرکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در این استان را برای پاسخگویی به نیاز بیمه‌شدگان کافی ندانست و گفت: کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی استان قزوین متقاضی ساخت یک بیمارستان ملکی در شهر الوند (البرز) ویک درمانگاه در شهر اقبالیه ازطرف این سازمان هستند.

او گفت: مجموعه امکانات بیمارستانی این استان، بیمارستان ۲۵۶ تخت خوابی رازی در شهر قزوین و ۱۰۰ تخت خوابی شهرستان تاکستان است که به دلیل بالا بودن حجم متقاضیان، پاسخگوی نیاز مراجعان بومی و غیربومی نیست.

دبیر خانه کارگر قزوین افزود: کمبود امکانات درمانی در مراکز ملکی تامین اجتماعی در حالی است که اکثر بیمه‌شدگان برای استفاده از امکانات درمانی تامین اجتماعی ناچارا به شهرهای مجاور سفر کنند.

کریمی با اشاره به نبود مراکز درمانی در برخی از شهرهای استان، افزود: هم اکنون برخی از شهرک‌های کارگری استان که هرکدام حدود ۶۰ هزار جمعیت دارند همانند شهرک مهرگان و اقبالیه فاقدامکانات درمانی تامین اجتماعی هستند و باقی شهرک‌هایی که دارای کلینیک‌های درمانی هستند به علت کمبود امکانات پاسخگوی بیمه‌شدگان نیستند.

کریمی با بیان اینکه ساخت حداقل یک واحد بیمارستانی وچند در مانگاه مجهز دیگر در این استان ضروری است، گفت: آمار و ارقام سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد که بیمه‌شدگان این استان ۴ تا ۵ برابر شده‌اند به همین دلیل در شهرک‌هایی صنعتی همانند الوند والبرز نیاز ضروری به یک واحد بیمارستان است.

این مقام کارگری در بخش دیگری از سخنان خود از انتقال غیر قانونی بیماران از مراکز در مانی تامین اجتماعی به بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: برخی پزشکان در بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی بیماران را به بیمارستان‌های خصوصی و مطب‌های خود هدایت می‌کنند تا از آن‌ها هزینه‌های بالاتری دریافت کنند.

کریمی اضافه کرد: متاسفانه همزمان با شدت گرفتن ویروس کرونا، گزارش‌هایی از جانب برخی بیماران بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی که غالبا کارگران و بازنشستگان هستند، به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه که بعد از مراجعه به بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی، به بخش خصوصی بازگردانده می‌شود و کسی هم در این زمینه پاسخگو نیست.

او افزود: در واقع این پزشکان متخلف بعداز استفاده از امکانات کامل تجهیزاتی و آزمایشگاهی بیمارستانهای تامین اجتماعی همانند رازی قزوین در نهایت بیمار را به مطب‌های و مراکز خصوصی در مانگاهی خود انتقال می‌دهند.

این فعال کارگری با درخواست از معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی برای پیگیری این موضوع گفت: پزشکان بیمارستان‌های تامین اجتماعی اجازه ندارند به خاطر داشتن بیمه تکمیلی؛ بیماران به بیمارستان‌های خصوصی و مطب‌های خود ارجاع دهند. این کار ممنوع است و باید با این پزشکان برخورد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز