خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران آبفار خوزستان مقابل اداره کل/ مدیرعامل: برای پرداخت حقوق زمین می‌فروشیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۸۷۶

شماری از کارگران آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و عدم پرداخت چند ماهه حقوق خود، صبح دیروز (۲۹ آذر ماه) مقابل ساختمان آب و فاضلاب تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، شماری از کارگران آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان گفتند: مطالبات صدها نفر از کارگران شبکه آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان چند ماه است پرداخت نشده و ما بارها خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی خود بوده‌ایم.

آنها اظهار داشتند: حدود ۹۵۰ کارگر آبدار، ۶۳۰ نیروی طرحی، ۲۵۰کارگر قراردادی در آب و فاضلاب روستایی خوزستان هستیم که از میان ما فقط ۲۵۰نفر به اداره آب و فاضلاب اهواز متقل شده‌اند و مابقی به شهرستانهای استان همانند حمیدیه، باوی و کارون مشغول خدمت‌رسانی هستند.

یکی از معترضان با بیان اینکه با ادغام آبفای شهری و روستایی استان خوزستان، سازمان حاضر به پذیرش پرداخت حقوق نیروهای طرحی نمی‌شود و ما کارگران همچنان بلاتکلیف و مطالبات معوقه داریم، در ادامه مدعی شد: چندین ماه است مطالبات مزدی و بیمه‌ای کارگران آبدار در قالب طرحی و ستادی پرداخت نشده در عین حال با تغییر شرایط کاری برخی کارگران ستادی وضعیت شغلی آن‌ها برهم خورده است.

او گفت: میانگین سوابق کاری هر یک از کارگران ۱۵ سال تا ۲۵ سال است و در بین کارگران؛ کسانی هستند که با سوابق بالای ۲۸ سال در آستانه بازنشستگی هستند.

در این زمینه صادق حقیقی پور (مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان) با تایید مطالبات کارگران آبفای خوزستان با بیان اینکه منابع مالی کای برای پرداخت حقوق کارگران نداریم، گفت: ناچاریم برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران آبفار یک قطعه زمین متعلق به این شرکت در کوی گلستان اهواز را بفروشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز