خبرگزاری کار ایران

آغاز سومین روز از تجمع کارگران شهرداری صیدون در یک ماه گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۶۳۶

صبح امروز شنبه (۲۹ آذر ماه) جمعی از کارگرانِ شهرداری صیدون برای پیگیری مطالبات خود، برای سومین بار در یک ماه گذشته مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

برخی منابع کارگری به خبرنگار ایلنا گفتند: دست‌کم یک ماه از اولین اعتراض صنفی کارگران شهرداری صیدون در خوزستان می‌گذرد و این کارگران هنوز منتظرند تا مسئولان شهری در خصوص پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها کاری انجام دهند.

برخی از این کارگران در ادامه تجمع اعتراضی صنفی خود، امروز شنبه (۲۹ آذر ماه) در مقابل ساختمان شهرداری حاضر شدند.

یکی از کارگران در این‌باره گفت: دستمزد ما در ۸ ماه گذشته پرداخت نشده و در شرایط فعلی که در آستانه شب یلدا قرار داریم، نگران تامین هزینه‌های زندگی خود هستیم.

طبق اظهارات این کارگر؛ مسئولان استانی در تجمعات قبلی کارگران که دو هفته گذشته انجام شد، وعده پرداخت حداقل سه ماه از مطالبات کارگران را داده بودند که عملی نشد.

به گفته وی؛ هم‌اکنون که حدود ۱۵ روز از وعده مسئولان استانی برای پرداخت حداقل بخش از مطالبات می‌گذرد، اقدامی صورت نگرفته و کارگران همچنان منتظر تحقق آن هستند.

قدرت‌الله نیکونژاد (عضو شورای شهر صیدون) با تایید معوقات مزدی کارگران شهرداری گفت: هشت ماه معوقات کارگران مربوط به سنوات گذشته است که به دلیل مشکلات مالی تاکنون معوق مانده است.

به گفته وی؛ مشکلات مالی، نبود درآمد پایدار و عدم وصول مطالبات شهرداری مشکلات زیادی در پرداخت حقوق و مزایای کارگران ایجاد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز