خبرگزاری کار ایران

گام نخست حمایت از معیشت ماهیگیران

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۴۰۶

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران از آغاز پروژه حمایت از معیشت پایدار ماهیگیران تالاب شادگان از طریق آموزش بهره‌برداران و تکثیر و تقویت ذخایر ماهیان بومی این تالاب خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی ارواحی گفت: این برنامه به منظور اجرایی کردن اقدامات اولویت‌دار برنامه مدیریت زیست بومی تالاب شادگان با همکاری طرح حفاظت از تالاب‌های ایران به نمایندگی از سازمان حفاظت محیط زیست، اداره کل محیط زیست و اداره کل شیلات استان خوزستان و پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور، ۸۰ هزار قطعه ماهی بومی بنی به منظور تقویت ذخایر ماهیان بومی در تالاب شادگان رها سازی شد.

وی ضمن استقبال از پیشبرد این چنین فعالیت‌های مشترک، انعقاد تفاهم نامه‌های مشترک و چند جانبه که بین ذینفعان مختلف را نقطه عطفی برای اجرایی کردن اقدامات اولویت‌دار برنامه‌های مدیریت زیست بومی در سایر تالاب های کشور دانست و ابراز امیدواری کرد: با همگرایی بیشتر و همکاری موثرتر دست اندرکاران مدیریت تالاب ها شاهد بهبود وضعیت تالاب های کشور باشیم.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران حفاظت از گونه‌های ماهیان بومی تالاب شادگان با مشارکت جوامع محلی و سایر دستگاه‌های مرتبط را از دیگر فعالیت‌های در دست اجرای طرح برشمرد و افزود: در این فعالیت علاوه بر بررسی پارامترهای بیولوژیک و اکولوژیک تالاب، آموزش‌های سمعی بصری و میدانی به بهره برداران و جوامع محلی در روستاها و شهرهای محدوده تالاب شادگان جهت حفاظت و بهره برداری پایدار از منابع آبزی تالاب ارائه خواهد شد.

ارواحی اظهار داشت: امید است در فرآیندی مشارکتی راهکارهای حفاظت از ماهیان بومی این زیست بوم ارزشمند شناسایی و به مرحله اجرا گذاشته شود. امیدواریم از این طریق شاهد ارتقاء سطح آگاهی جوامع محلی و بهبود وضعیت آبزیان و به طور خاص ماهیان بومی تالاب شادگان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز