خبرگزاری کار ایران

مطالبات کارکنان آتش‌نشانی آبادان برآورده نشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۲۹۸

آتش‌نشان‌های آبادان می‌گویند: مسئولان استانی و شهرستانی باید به مطالبات آتش‌نشانان توجه کافی داشته باشند.

جمعی از کارکنان آتش‌نشانی آبادان در تماس با خبرنگار ایلنا، از لزوم توجه به مطالبات مزدی خود خبر دادند. این آتش‌نشانان می‌گویند: حدود ۱۵۰ آتش‌نشان هستیم که هر ماه حقوق و بیمه‌مان با تاخیر آن‌هم ناقص پرداخت می‌شود در عین حال از دریافت برخی از مزایای مزدی همانند اضافه‌کاری، تعطیل‌کاری و شب‌کاری‌ها محروم هستیم.

این آتش‌نشانان با بیان اینکه در راس این مطالبات، تامین معیشت آتش‌نشانان به‌طور شایسته و قانونی قرار دارد، در ادامه می‌گویند: مراجعه به مسئولان استانی، شهرستانی و مدیران شهری تا امروز بدون نتیجه مانده و به ما پاسخگو نبوده‌اند.

آتش‌نشانان آبادانی می‌گویند: باتوجه به سختی‌های کار و زحماتی که در همه عملیات‌ها متحمل می‌شویم، حق و حقوق ما به خوبی ادا نمی‌شود. مسئولان بویژه مجموعه شهرداری آبادان باید بیش از این به خواسته‌ها و مطالبات آتش‌نشانان توجه کنند و قوانین بر زمین مانده ازجمله قانون مشاغل سخت و زیان‌آور و یکسان‌سازی حقوق را به درستی و کامل اجرا نمایند.

این آتش‌نشانان در عین حال از افزایش ساعات شیفت کاری و تنزل مزایای شغلی خود خبر داده و می‌گویند: عدم پرداخت حداقل اضافه‌کار ماهانه باتوجه به سخت و زیان‌آور بودن شغل ما، آتش‌نشانی را در شرایط بد معیشتی قرار داده است. طبق ماده ۵۲ قانون کار آتش‌نشانان نباید از شش ساعت در روز و ۳۶ ساعت در هفته کار کنند با این حال با نوبت‌کاری‌های ۲۴ ساعت کار و ۴۸ ساعت استراحت، میزان کارکرد ما در ماه به ۲۴۰ ساعت می‌رسد.

آنها با اشاره به اینکه آتش‌نشانان بارها و بارها در معرض حوادث ناشی از کار قرار می‌گیرند، اظهار می‌کنند: بالاترین رکن در حوزه مدیریت آتش‌نشانی، صیانت از منابع انسانی است. داشتن تجهیزات به‌روز آتش‌نشانی اهمیت دارد اما عدم توجه به منابع انسانی و شرایط زیست آتش‌نشانانی که امنیت جانی ندارند، مضرتر است.

به گفته آن‌ها بخش دیگری از مطالبات آتش‌نشانان آبادانی مربوط به اجرای ناصحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل در این واحد عملیاتی است. آنها می‌گویند: طرحی که هم اکنون در حال اجراست به صورت سلیقه‌ای و غیرکارشناسی است و یکسان‌سازی حقوق تا به حال در آتش‌نشانی اعمال نشده است و این مسئله باعث شده افزایش دستمزد کارکنانی که سالهاست در این واحد عملیاتی به کارهای سخت مشغولند، متناسب با سوابق کاری آنها نباشد.

به گفته این کارکنان؛ بخش دیگری از ناراحتی ما برخوردار نبودن متصدیان مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی غیرمشمول قانون کار چه رسمی و پیمانی در ۹ گروه شغلی طبق نامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و استفاده از مزایای مربوط به آن است.

آتش‌نشانان آبادانی در خاتمه می‌گویند: هر چند برای بیان مشکلات‌مان بارها به مسئولان رجوع کرده‌ایم اما هنوز کاری انجام نشده است. شهرداری و شورای شهر گوش شنوایی برای مشکلات ما ندارند بنابراین امیدواریم مسئولان شهری و سازمان آتش‌نشانی اجرای قانون را دنبال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز