خبرگزاری کار ایران

نارضایتی کارگران شرکت نفت لرستان از شرایط انتقال به هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۶۷۸

اصرار برای انتقال و جابجایی تعدادی از کارگران شرکت نفت لرستان، آنها را به شرایط نامتعارف و نامناسب کاری خود در جایگاه‌های یک استان دور از محل زندگی‌شان معترض کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری اعلام کردند حدود ۶۰ نفر از کارگران جایگاهای شرکت نفت لرستان از شرایطی شغلی که کارفرما برای انتقال آن‌ها به یک استان دیگر در نظر گرفته است، رضایت ندارند.

 یک منبع کارگری که نخواست نامش فاش نشود، با اشاره به واگذاری جایگاه‌های سوخت استان لرستان به بخش خصوصی گفت: جایگاه‌های سوخت استان لرستان بیش از یکسال است به بخش خصوصی واگذار شده. در ابتدای واگذاری ۶۰ نفر از کارگران شاغل در این جایگاها بیکار شدند اما بعد از چندین ماه بیکاری و بلاتکلیفی مجدد به کار در شرکت نفت لرستان بازگشتند.

وی افزود: اصرار برای انتقال و جابجایی این کارگران از سوی شرکت نفت لرستان در حالی ادامه دارد که این کارگران به شرایط نامتعارف و نامناسب کاری خود در جایگاه‌های یک استان دور از محل زندگی‌شان معترض هستند.

کارگران مدعی شدند؛ به ما گفته شده که اگر کارگری با درخواست انتقال به مناطق موردنظر موافقت نکند به منزله انصراف از کار تلقی شده و اخراج می‌شود.

طبق اظهارات یکی از کارگران؛ این انتقال به دنبال مصوبه‌ی هیات مدیره شرکت پالایش و پخش در اسفند ماه سال گذشته در حال انجام است. در این مصوبه درخصوص انتقال کارگران به استان هرمزگان و تهران تصمیم‌گیری و تاکید شده است. همچنین پس از ابلاغ مصوبه هیات مدیره شرکت پخش و پالایش، پرداخت حقوق و سایر مزایای قانونی کارگران پس از انتقال با استان مربوطه به تایید هیات مدیره یا مدیران مربوطه انجام می‌شود.

یکی دیگر از کارگران با ابراز نارضایتی از شرایط کارگرانی که قرار است به هرمزگان منتقل شوند، گفت: مسئولان شرکت نفت لرستان در شرایطی اصرار به انتقال ما کارگران دارند که اگر سرمایه‌گزاری‌های مناسبی را برای توسعه شرکت نفت لرستان انجام می‌دادند امروز ما کارگران دغدغه کار در جایی غیر از محل سکونت‌مان را نداشتیم. تصمیمی که مسئولان در حوزه نفت گرفته‌اند کاملا بدون توجه به منافع کارگران بوده و فقط منافع شرکت را در نظر نگرفته اند.

به گفته این کارگر؛ در روزهای اخیر فشارهای کارفرما برای انتقال آن‌ها افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز