خبرگزاری کار ایران

لزوم اصلاح منابع درآمدی سازمان در بحث بیمه کارگران ساختمانی/ آیا نظرات کارگران تامین خواهد شد؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۳۹۳

کمیسیون اجتماعی مجلس با اصلاح ماده پنج قانون بیمه کارگران ساختمانی موافقت کرد. این طرح برای بررسی نهایی به «کمیته اشتغال» ارسال شد.

هادی ساداتی (نائب رئیس انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور) درباره موافقت مجلس شورای اسلامی با اصلاحیه بیمه کارگران ساختمانی به خبرنگار ایلنا گفت: یکشبنه ۲۳ آذرماه، جلسه اصلاحیه ماده ۵ قانون کارگران ساختمانی در کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار شد. پیش از این جلسه، سازمان تامین اجتماعی پیشنهاداتی درخصوص ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی به مجلس ارائه داده بود.

وی در ارتباط با این اصلاحیه توضیح داد: اصلاحات ماده ۵  قانون بیمه کارگران ساختمانی که منابع درآمدی سازمان را تعریف می‌کند، در دستور کار است. روال فعلی اینگونه است که منبع درآمد بیمه کارگران ساختمانی از محل صدور پروانه‌های ساخت تامین می‌شود به این شکل که در ازای صدور هر پروانه، ۱۵ درصد هزینه به حساب سازمان واریز و بابت بیمه کارگران، صرف می‌شود. سازمان تامین اجتماعی با اسناد و مدارک ادعا می‌کند این ۱۵ درصد کفایت ۸۳۰ هزار نفر بیمه شده بخش ساختمان را نمی‌دهد و لذا درخواست دارد منابع درآمدی در ماده ۵ اصلاح شود.

او افزود: بحث در مورد راهکارهای متعدد اصلاحات است و درنهایت، یکی از این راهکارها تصویب می‌شود؛ تامین اجتماعی نظراتی دارد؛ کارفرمایان نظراتی دارند و کارگران نیز ایده‌هایی دارند که قرار است در کمیته تخصصی، این ایده‌ها هم‌افزا شده و یک نتیجه مشترک اتخاذ شود.

او ادامه داد: پیشنهادهای ارائه شده از سوی نهاد تامین اجتماعی به دست هیات رئیسه مجلس رسید و از سوی آنها اعلام وصول شد.

نائب رئیس انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشورتشریح کرد: این جلسه با حضور نمایندگان سازمان تامین اجتماعی و کانون سراسری انجمن‌های کارگران ساختمانی کشور و نمایندگان مجلس در کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم برگزار شد. نقطه نظراتی از سوی فعالان کارگری و نمایندگان نهاد تامین اجتماعی در خصوص دستورالعمل ماده ۵ ارائه شد. مرکز پژوهش‌های مجلس، نظرات ارائه شده را جمع‌بندی کرد.

ساداتی گفت: ماحصل نتیجه این بود که «کمیته اشتغال» کمیسیون اجتماعی مجلس، موارد را در کارگروه مشترک بررسی کند و تمام جوانب را مورد بررسی قرار دهد. کمیته اشتغال مسئولیت یکپارچه‌سازی مطالبات نمایندگان کارگری و نهاد تامین اجتماعی را برعهده دارد. پس از یکپارچه‌سازی، این طرح در صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

او گفت: روز یکشنبه یعنی زمان برگزاری جلسه، این دستورالعمل مورد تایید نمایندگان کمیسیون اجتماعی قرار گرفت. نه تنها نمایندگان مجلس با طرح پیشنهادی موافقت کردند بلکه نمایندگان تامین اجتماعی و کارگری نیز از این طرح رضایت داشتند. کلیات طرح بدون هیچ رای مخالف و ممتنع تصویب شد.

وی در پایان توضیح داد: کمیسیون اجتماعی، فرصت زمانی دو هفته‌ای به «کمیته اشتغال» برای بررسی طرح داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز