خبرگزاری کار ایران

ادامه معوقات مزدی کارگران شهرداری خرمشهر/ شهردار: منابع مالی کفاف پرداخت حقوق کارگران را نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۱۹۵

کارگران شهرداری خرمشهر از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شهرداری خرمشهر معوقات مزدی پرداخت نشده دارند. این کارگران که در بخش فضای سبز و خدماتی شهرداری مشغول کارند، سه ماه دستمزد معوق دارند.

کارگران شهرداری خرمشهر می‌گویند: علاوه بر دستمزد پرداخت نشده، مزایای مزدی معوق نیز داریم و همچنین نگران حق بیمه‌هایی هستیم که به موقع به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نمی‌شود. در این صورت، ما در برخی ماه‌های سال دریافت خدمات درمانی و تمدید دفترچه‌های خود با مشکل مواجه می‌شویم.

این کارگران گفتند: بی‌توجهی مسئولان شهرداری و شورای شهر خرمشهر به پرداخت مطالبات آن‌ها باعث شده بارها برای وصول مطالباتشان دست به اعتراض صنفی بزنند که آخرین آن در روز ۲۴ آذر ماه مقابل ساختمان فرمانداری انجام شد.

این در حالیست که شهرداری یاسوج، مشکل را از ناتوانی مدیران قبلی در پرداخت معوقات مزدی می‌داند. شهردار خرمشهر با بیان اینکه درآمد شهرداری به نسبت به تعداد کارگران همخوانی ندارد، در ادامه می‌گوید: بیش از هزار کارگر در شهرداری خرمشهر مشغول کارند و ماهانه حدود ۷ میلیارد منابع مالی برای پرداخت حقوق کارگران لازم است.

وی تاکید کرد: هم اکنون ۶۵ درصد حقوق آبان و ۳۰ درصد حقوق آذر پرداخت شده و بقیه حقوق کارگران تا پنجم یا ششم دی ماه پرداخت خواهد شد.

در این شرایط، کارگران نگران آینده شغلی و امرار معاش خود هستند و می‌گویند: در شرایط فعلی اقتصاد کشور که هر روز شاهد افزایش قیمت اجناس مصرفی و غیرمصرفی هستیم، نگران تامین هزینه‌های زندگی خود شده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز