خبرگزاری کار ایران

از سوی پژوهشگران و اعضای هیئت مدیره سازمان مطرح شد؛

فقر نظری و یاس فلسفی در حوزه تامین اجتماعی/ پژوهش‌ها از نگاه مدیران، مسئله‌یابی شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۴۹۹

همزمان با هفته پژوهش، جلسه هیئت‌ مدیره سازمان تأمین اجتماعی با پژوهشگران مدیران موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی، همزمان با هفته پژوهش، جلسه هیئت‌ مدیره سازمان تأمین اجتماعی با پژوهشگران مدیران موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی برگزار شد. 

مهدوی عادلی، رئیس هیئت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی، نیز ضمن تشکر از ارائه گزارش‌ها و پژوهش‌های انجام‌شده توسط موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی گفت: جلسه بسیار مفید و بی‌نظیری بود. 

وی افزود: در حال حاضر دنیا از اقتصاد تولید محور به سمت اقتصاد دانش‌محور رفته و پژوهش نقش کلیدی در توسعه کشورها دارد. 

مهدوی ادامه داد: بنابراین سازمان تأمین اجتماعی به فعالیت و کارکرد موسسه‌ای همچون موسسه عالی پژوهش اهمیت و ارج می‌نهد و بهتر است که یک در هزار بودجه سازمان صرف پژوهش شود. 

رئیس هیئت‌ مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت: مستلزم آن هستیم که پژوهش‌ها از نگاه مدیران، مسئله‌یابی شوند و برای حل مسئله با مشارکت مدیران سازمانی حرکت‌های لازم انجام گیرد. 

وی با تأکید بر اینکه موسسه عالی پژوهش بدنه فکری و نهاد اندیشکده برای سازمان است، گفت: پژوهش باید تا حد امکان کاربردی باشد و به حل مسائل سازمان بپردازد و اگر می‌خواهیم در جمع کشورهای توسعه‌یافته باشیم باید به پژوهش توجه کنیم و رشد، بالندگی و آینده جمعیت هدفمان با بیش از ۴۵ میلیون نفر درگروی اعتمادسازی و انجام پژوهش‌های کاربردی است که می‌توانیم با آن ناامیدی را به امید تبدیل کنیم. 

در ادامه جلسه همتی، عضو هیئت‌ مدیره سازمان تأمین اجتماعی ضمن تبریک هفته پژوهش به پژوهشگران موسسه عالی پژوهش گفت: این جلسه در طول تاریخ سازمان بی‌نظیر است چراکه اولین بار است که مدیران و پژوهشگران موسسه به‌طور مستقیم نتایج پژوهش‌های خود را با هیئت‌مدیره سازمان در میان می‌گذارند. 

وی افزود: باید موسسه به سمت انجام پژوهش‌هایی برود که پاسخی به سوالات سازمان باشد که البته در این دوره جدید مدیریتی به‌خوبی به آن پرداخته‌شده است، درواقع باید اولویت‌های سازمانی را مدنظر قرارداد. 

همتی تصریح کرد: به‌کارگیری پژوهش‌ها مشکل امروزه سازمان است اما متأسفانه گاهی می‌بینیم با تغییر یک معاون، اولویت‌های پژوهشی کنار گذاشته می‌شوند که باید برای این مهم، راه اندیشی کنیم. 

عضو هیئت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه مشکلات حوزه درمان در حال افزایش است، گفت: با مشکلاتی همچون رشد جامعه سالمندی، رشد جمعیت و تغییرات هرم سنی مواجهیم و این مشکل آینده ماست که ما را دچار ابهامات زیادی می‌کند، همچنین بیماری‌های نوپدیدی مانند کرونا نیز وجود دارد که ساختار زندگی ما را به هم می‌زند. به همین دلیل باید در حوزه فناوری‌های نوین و در حوزه تغییرات ناشی از بیماری‌های نوین، پژوهش‌هایی را داشته باشیم. 

وی افزود: گرایش به سمت تخصصی و فوق تخصصی شدن خدمات در حوزه درمان اهمیت دارد و باید به سمت پژوهش‌های برویم که پاسخ به سوالات را بدهند. 

همتی با اشاره به اینکه تا امروز پژوهش‌های عمیقی در حال شکل‌گیری است، گفت: باید به‌صورت نظام‌مند، اولویت‌های پژوهشی توسط معاونت‌ها بررسی شوند. 

علی حیدری، عضو دیگر هیئت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: متأسفانه رشته دانشگاهی مشخصی در حوزه تأمین اجتماعی نداریم و از این بابت دچار فقر نظری و یاس فلسفی هستیم. 

وی افزود: اما تلاش‌های انجام‌شده در موسسه عالی پژوهش تأثیرگذار بوده و اگر کاربردی‌تر نیز باشند، تأثیرگذاری بیشتری خواهند داشت؛ هرچند نشر علمی و فرهنگی این پروژه‌ها در همین وضعیت، به دلیل نبود رشته تخصصی نیز می‌تواند مؤثر واقع شود. 

لطفی عضو هیئت‌ مدیره سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: موسسه عالی پژوهش باید فراتر از نقش کارگزاری در حوزه پژوهش عمل کند. برای این منظور باید راهکاری پیش‌بینی کنیم و بخشی از اعتبارات را در اختیار موسسه قرار دهیم تا در زمینه‌ی تصمیمات مهم بتوانند برنامه‌ریزی کنند. 

وی ادامه داد: ظرفیت شرکای اجتماعی و کارگران شغلی و غیره از دیگر موضوعاتی است که می‌توان برای آن‌ها راهکاری اندیشید تا پژوهش‌ها بایگانی نشوند و امیدواریم هرروز شاهد بالندگی روزافزون این موسسه باشیم. 

روزبه کردونی رئیس موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی در این دیدار ضمن تبریک هفته پژوهش به پژوهشگران، از همکاری صمیمانه مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی و بهره‌گیری از دانش و تجربه آن‌ها در ابعاد مختلف در جهت پیشبرد اهداف موسسه تقدیر و تشکر کرد. 

کردونی گفت: اگر بین پژوهش، سیاستمدار و جامعه ارتباط برقرار نکنیم و اگر به سمت عمومی‌سازی دانش نرویم حتماً از نقش‌آفرینی پژوهش‌ها در عرصه سیاست‌گذاری عقب خواهیم ماند. 

وی با تأکید بر اینکه موسسه عالی پژوهش، نقش میانجی‌گری و میانداری را در بین سازمان و نهادهای بیرونی آن ایفا می‌کند، گفت: یک فراخوان ملی درزمینه‌ی ایجاد نظام متمرکز تأمین اجتماعی برای آحاد مردم از سوی موسسه منتشرشده است تا بتوان از طریق آن زمینه یک گفتگوی ملی در این خصوص را شکل داد. 

در این جلسه، نرگس اکبرپور روشن، معاون پژوهش و فناوری موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی به ارائه گزارشی با موضوع پایداری مالی سازمان تأمین اجتماعی و ضرورت اصلاحات، حسن امامی، مدیر گروه مدیریت حکمروایی و فناوری به ارائه گزارش طراحی و تدوین مدل شایستگی مدیران سازمان تأمین اجتماعی و تحول دیجیتال در سازمان، علی‌اکبر فضائلی مدیر گروه سیاست‌گذاری و اقتصاد سلامت به ارائه گزارش سطح‌بندی خدمات درمانی در سازمان تأمین اجتماعی و جداول تعیین میزان نقص عضو و ازکارافتادگی، فردین یزدانی مدیر گروه اقتصاد و سرمایه‌گذاری به ارائه گزارش امکان‌سنجی حمایت از کالای داخلی از طریق کارت خرید مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی، مهدی سلیمانیه مدیر گروه افکارسنجی و نظرسنجی به ارائه نظرسنجی‌های انجام‌شده توسط موسسه در حوزه فعالیت‌های سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی صادقی مدیر گروه حقوق به ارائه گزارشی از تنقیح مقررات و قوانین تأمین اجتماعی و یکتا آشوری مدیر گروه رصد و ارزیابی به ارائه گزارشی از سنجش فقر و نابرابری در کشور طی سال‌های ۸۲ تا ۹۸ و مشخصات اقتصادی-اجتماعی متقاضیان بیمه بیکاری در کشور پرداختند.

فقر نظری و یاس فلسفی در حوزه تامین اجتماعی/ پژوهش‌ها از نگاه مدیران، مسئله‌یابی شوند

فقر نظری و یاس فلسفی در حوزه تامین اجتماعی/ پژوهش‌ها از نگاه مدیران، مسئله‌یابی شوند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز