خبرگزاری کار ایران

سه ماه مطالبات کارگران شهرداری ایلام پرداخت نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۱۰۷

کارگران شهرداری ایلام از مراجعات مکرر به نهادهای ذیربط برای دریافت حقوق معوقه خود خبر می‌دهند اما از قرار معلوم هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «کارگران شهرداری ایلام از مهر ماه به بعد حقوق خود را طلبکارند» این را یکی از کارگران این شهرداری گفت و اضافه کرد: آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم حقوق مهر ماه سال جاری بود که شهردار حدود سه ماه پیش به حساب کارگران واریز کرد.

این کارگر با بیان اینکه با احتساب آذر ماه، سه ماه است حقوق‌مان به تاخیر افتاده است، ادامه داد: شهردار می‌گوید مشکلی برای پرداخت حقوق ندارد اما حسابهای مالی شهرداری به دلیل شکایت یکی از طلبکاران بسته است.

از قرار معلوم، هر چند یکبار حساب‌های شهرداری ایلام به خاطر بدهکاری به برخی طلبکاران قدیمی بسته می‌شود. شهرداری می‌گوید این بدهی‌ها مربوط به شهرداران قبلی است که امروزه تبعات آن متوجه کارگران و موجب مسدود شدن حساب‌های مالی شهرداری شده است. اما کارگرانی که همگی از مهرماه حقوق‌شان به تاخیر افتاده، از شرایط موجود آزرده شده و می‌گویند که هرچه به شهرداری و شورای شهر اعتراض می‌کنیم، فایده ندارد.

یکی از این کارگران که در واحد خدماتی شهرداری ایلام کار می‌کند، گفت: سه ماه است که حقوق ما را نپرداخته‌اند، هر ماه پیگیری می‌کنیم تا حقوق‌مان را واریز کنند اما با بهانه‌های مختلف خواسته‌هایمان را رد می‌کنند.

این کارگران که در روز گذشته (۲۳ آذر) برای استمداد به دادسرای ایلام مراجعه کرده بودند، در ادامه گفتند: مسئولان دادسرا به ما گفتند علت پرداخت نکردن حقوق کارگران مربوط به مسدود شدن حساب نیست چراکه حساب شهرداری موجودی کافی برای پرداخت حقوق را ندارد و اعتبار مالی آن یک میلیارد تومان است با این حال دادسرا برای پرداخت حقوق به کارگران اعتبار مالی شهرداری را تا سقف ۲۳میلیارد تومان آزاد کرد.

این کارگران با بیان اینکه انتظار داریم مسئولان موضوع معوقات مزدی کارگران شهرداری ایلام را پیگیری کنند، در خاتمه افزودند: کارگران این واحد شهری بیش از این تحمل بی‌پولی را ندارند و در این میان صدمات جبران‌ناپذیری به معیشت آنها وارد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز