خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

نمایندگان به‌جای اعلام عدد و رقم برای دستمزد به بیمه بیکاری ورود کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۰۸۴

محمدرضا تاجیک با تاکید بر وظایف حاکمیتی دولت گفت: نمایندگان مجلس، دولت را مجاب کنند که به صندوق بیمه بیکاری کمک کند.

محمدرضا تاجیک (نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگری کشور در شورایعالی کار) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر ضرورت رسیدگی نمایندگان مجلس به مطالبات اصلی کارگران گفت: اکنون ماه‌هاست که بخش قابل توجهی از کارگران کشور بیکار شده‌اند؛ تعداد زیادی از این کارگران بیمه بیکاری نگرفته‌اند یا مقرری خود را با تاخیر بسیار دریافت کرده‌اند و این مساله یک معضل اساسی در جامعه کارگری کشور است.

وی افزود: نمایندگان مجلس به‌جای اعلام عدد و رقم برای دستمزد سال آینده یا ارائه طرح‌هایی که ضرورت ندارد (مانند افزایش دستمزد دوبار در سال) به دولت فشار بیاورند تا در زمینه‌ی بیمه بیکاری اقدامات لازم را صورت دهد. دولت باید به صندوق بیمه بیکاری کمک کند؛ تامین اجتماعی در پرداخت مقرری بیکاری به این جمعیت انبوه که حدود یک میلیون نفر می‌شود، با مشکل مواجه است و وظیفه دولت است که به میدان بیاید و وظایف حاکمیتی خود را انجام دهد.

وی با تاکید بر الزامات اصل ۲۹ قانون اساسی افزود: ارائه خدمات درمانی، بیمه و بازنشستگی، از کارافتادگی و بیکاری، براساس اصل ۲۹ قانون اساسی، وظیفه دولت است. دولت در این شرایط بحرانی که کرونا، زیرساخت‌های اشتغال را معیوب کرده، نباید از زیر بار وظایف حاکمیتی خود فرار کند.

به گفته او، بیمه بیکاری حق مسلم هر کارگری است که بیمه‌پردازی داشته است و نباید از این حقِ مسلم و بدیهی خود، به بهانه کرونا یا هر دلیل دیگری محروم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز