خبرگزاری کار ایران

اجتماع صنفی معلمان خرید خدمات مقابل مجلس/ بلاتکلیفی ۱۳ هزار نفر با گذشت ۷ سال

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۵۷۳

معمان خرید خدمات سال ۹۳ به بعد امروز (یکشنبه/۲۳ آذر) مقابل مجلس تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معلمان خرید خدمات سال ۹۳ به بعد در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت استخدامی خود، امروز مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. 

به گفته معترضان که تعداد آن‌ها به چند صد نفر می‌رسد، حدود ۱۳ هزار معلم خرید خدمات از سراسر کشور، خواهان مشخص شدن وضعیت استخدام خود و یکسان شدن مدل قراردادها هستند. 

به گفته این گروه از معلمان؛ همکارانشان در برخی استانها تنها ماهی ۳۰۰ هزار حقوق دریافت می‌کنند و یک بیمه ۱۰ روزه دارند؛ درحالیکه ساعت کار آن‌ها با معلمان رسمی تفاوتی ندارد. 

معلمان حاضر در این تجمع با اشاره به طرح «شورای عالی انقلاب فرهنگی» برای استخدام خود، گفتند: این نهاد فرهنگی تاکید دارد که برای روشن شدن وضعیت استخدامی معلمان خرید خدمات باید، آزمون استخدامی ماده ۲۸ برگزار شود. در همین حال، شورا اعلام کرده است که استخدام معلمان تنها باید از طریق «دانشگاه فرهنگیان» انجام شود. این در حالی است که سال ۹۳ که وارد سیستم آموزشی شدیم این دانشگاه وجود نداشت. 

معترضان با بیان اینکه اگر هدف از ورود به دانشگاه ترتبیت معلم است، معلمان خرید خدمات سال‌ها در سیستم آموزشی کشور کار کرده‌اند و صاحب تجربه شده‌اند، افزودند: با توجه به اینکه ساعت کار معلمان خرید خدمات، برخلاف آموزشیاران نهضت سوادآموزی و معلمان پیش دبستانی، کامل است و تفاوتی با معلمان رسمی ندارد، انتظار داریم که شورای عالی انقلاب فرهنگی ما را مستثنی کند. 

آن‌ها افزودند: اما اگر قرار بر شرکت در این آزمون باشد، باید شرایط حضورمان در دانشگاه فرهنگیان مهیا شود. در نتیجه مخالف حضور در دانشگاه فرهنگیان و شرکت آزمون نیستیم؛ اما انتظار داریم که نمایندگان مجلس به طرحی که به آن‌ها ارائه کرده‌ایم بپردازند و آن را تصویب کنند. بر اساس این طرح بودجه مشخصی برای استخدام معلمان خرید خدمات تعریف می‌شود. همین حالا هم بودجه ۹۴۰ میلیارد تومانی برای معلمان خرید خدمات در نظر گرفته شده است، که می‌توان آن را صرف استخدام ما کرد. 

خواسته دیگر معلمان خرید خدمات یکسان شدن قراردادهای آن‌هاست. به گفته معترضان در هر استان یک مدل قرارداد وجود دارد که این جفا به آنها محسوب می‌شود. آنها تاکید دارند که آنچه برایشان مهم است تبدیل قطعی وضعیت استخدامی است تا از این طریق از دایره کارکنان ارزان قیمت نظام آموزشی خارج شوند و وضعیت معیشتی اسفناکشان بهبود یابد. 

اجتماع صنفی معلمان خرید خدمات مقابل مجلس/ بلاتکلیفی ۱۳ هزار نفر با گذشت ۷ سال

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز