خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

مجلس به نظر نمایندگان کارگری در بررسی اصلاح قانون بیمه اجتماعی توجه کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۸۹۳

یک فعال کارگری ساختمانی تهران گفت: باید در اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی دیدگاه‌های نمایندگان کارگران اخذ شود چراکه قائل شدن به نظرات کارگران باعث اصلاح و بهبود وضعیت کارگران می‌شود.

یک فعال کارگری ساختمانی تهران به خبرنگار ایلنا گفت: نمایندگان مجلس در بررسی طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران صنعت ساختمانی با اخذ نظر نمایندگان کارگری برای دیدگاه‌های آن‌ها اهمیت قائل شوند.

کاظم احمدیان اظهار کرد: در بررسی طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی در نظر گرفتن نظرات و دیدگاه‌های کارگران و تشکل‌های کارگری در صنعت ساختمان اولویت دارد.

او با بیان اینکه به‌طور قطع اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمان برای بهبود وضعیت بیمه‌ای کارگران ساختمانی طراحی و نوشته شده است، گفت: طرحی که هم‌اکنون به عنوان اصلاح ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی در دست بررسی است نواقصی دارد که بدون نظر نمایندگان کارگری امنیت شغلی آنان را به خطر می‌اندازد.

احمدیان اضافه کرد: پس از آغاز بررسی اصلاح ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی، تشکل‌های کارگری مرتبا تاکید دارند که نمایندگان امضاکننده باید به علت صدماتی که این طرح بر امنیت شغلی کارگران وارد می‌کند، امضای خود را پس بگیرند.

او خطاب به نمایندگان مجلس تاکید کرد: باید پیش از مطرح شدن و تصویب این طرح به نظر فعالان صنفی صنعت ساختمان توجه کنند و در این خصوص، نمایندگان کاری آمادگی لازم را بر ای  همکاری با نمایندگان مجلس دارند. در عین حال بخش کمی از موضوعات مربوط به طرح اصلاح ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی رسانه‌ای شده است.

وی با بیان اینکه گنجاندن موضوع احراز اشتغال کارگران صنعت ساختمان از سوی انجمن‌ها در طرح یاد شده سبب می‌شود کارگران ساختمانی واقعی بتوانند به بیمه آسان‌تر دست پیدا کنند، در ادامه افزود: در امر احراز اشتغال و بازرسی فقط انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی که خود از بدنه کارگری هستند و تجربه شناسایی و ساماندهی کارگران را دارند که در ماده ۱۸ قانون مستمر محیط و کسب کار نیز به آن تاکید شده است، می‌توانند دخیل باشند.

 وی با انتقاد از سازمان تامین اجتماعی، احراز اشتغال فعلی کارگران صنعت ساختمان از سوی دفاتر غیرانتفاعی کارگزاری را یک تصمیم نادرست و غیرقانونی دانست و گفت: مطابق ماده ۱۳۱ قانون کار نظام جمهوری اسلامی ایران، مسایل صنفی کارگران ساختمانی به انجمن‌های صنفی کارگری مربوط می‌شود اما سازمان تامین اجتماعی با استفاده از قدرت خود یک دستورالعمل اداری بی‌محتوا در خصوص احراز شغلی کارگران ساختمانی صادر کرده است.

دبیر انجمن صنفی کارگران نقاش منطقه ده تهران در پایان از نمایندگان قوه مقننه خواست با پایبندی به قوانین، حق صنفی انجمن‌های کارگری ساختمانی را در اصلاح ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی رعایت نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز