خبرگزاری کار ایران

تشریح آخرین وضعیت مجتمع هفت تپه از زبان کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۷۴۰

به گفته کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه آغاز برداشت نیشکر و از سرگیری مجدد تولید شکر در این واحد کشاورزی به دلیل استمرار بارش باران هنوز آغاز نشده است.

برخی منابع کارگری در مجتمع هفت تپه با اعلام خبر استمرار بارش در هفت تپه و در تشریح آخرین وضعیت این واحد کشاورزی و کارگران آن به خبرنگار ایلنا گفتند: بارندگی‌های پیاپی در استان خوزستان، برداشت نیشکر را در مجتمع کشت و صنعت هفت تپه به تاخیر انداخته و امکان فعالیت کارگران وجود ندارد و باید تا پایان بارندگی و آرام شدن وضعیت جوی، صبر کرد.

به گفته این کارگران؛ این درحالی‌ست که از ۱۵ آبان ماه امکان آغاز بهره‌برداری نیشکر وجود داشت و حال این نگرانی به وجود آمده که فصل بهره‌برداری و تولید شکر سفید به ماه‌های پایانی سال موکول شود.

این عده؛ با بیان اینکه دست‌کم دو ماه کار بهره‌برداری از نیشکر طول می‌کشد، در ادامه درباره وضعیت پرداخت مطالبات مزدی کارگران مجتمع هفت تپه گفتند: در حال حاضر همه کارگران شاغل در مجتمع نیشکر هفت تپه یک ماه مطالبات مزدی معوقه طلبکارند و با آغاز فصل بهره‌برداری شکر امیدواریم روند پرداخت مطالبات مزدی کارگران ادامه پیدا کند.

آنها با بیان اینکه در هفته گذشته بخشی از مطالباتی که به حقوق و بیمه مهر ماه کارگران مربوط می‌شود پرداخت شد، افزودند: آنچه باقی مانده فقط حقوق آبان ماه است که کارفرما با محاسبه تایم کارت‌ها در تدارک پرداخت آن است.

کارگران هفت تپه در پایان اعلام کردند: با همکاری و هماهنگی نهاد صنفی قانونی خود پیگیر مطالباتمان هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز