خبرگزاری کار ایران

تعلیق ۸ باره هپکو طی ۵ ماه/ مسئولان بورس و تامین اجتماعی رسیدگی کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۶۵۶

سهامداران هپکو خواستار رسیدگی به اوضاع و تعلیق سهم این شرکت شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از سهامداران حقیقی در اعتراض به توقف و تعلیق چند باره نماد شرکت هپکو طی پنج ماه اخیر، با ارسال نامه‌ای، خواهان رسیدگی مسئولان سازمان بورس، فرابورس و سازمان تامین اجتماعی (مالک 52 درصد سهام) و شفاف‌سازی شدند و اعلام کردند: طبق مصوبه 23 تیر سال جاری هیئت وزیران، شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو بابت رد بخشی از دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد و پس از این اتفاق نماد شرکت (تپکو) در بازار پایه فرابورس ۸ مرتبه با بازه زمانی‌های مختلف به شرح ذیل تعلیق شد:

۱. در تاریخ ۹۹.۰۴.۲۴ به استناد بند ۷ ماده ۱۳ مکرر ۲ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران نماد معاملاتی حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۹.۰۵.۰۶ تعلیق می‌گردد.

۲. در تاریخ ۹۹.۰۵.۰۷ با توجه به عدم رفع ابهام، تعلیق نماد معاملاتی به استناد تبصره یک ماده ۱۳ مکرر ۲ حداکثر تا تاریخ ۹۹.۰۵.۲۱ ادامه می‌یابد.

۳. در تاریخ ۹۹.۰۵.۲۲ با توجه به عدم رفع ابهام، تعلیق نماد معاملاتی به استناد تبصره یک ماده ۱۳ مکرر ۲ حداکثر تا تاریخ ۹۹.۰۶.۰۴ ادامه می‌یابد.

۴. در تاریخ ۹۹.۰۶.۰۵ به استناد ماده ۱۹ مکرر ۱ . ۱۲ مکرر ۴ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر، حداکثر تا تاریخ ۹۹.۰۶.۲۳ تعلیق می‌گردد.

۵. در تاریخ ۹۹.۰۶.۲۴ با توجه به عدم افشای بموقع اطلاعات با اهمیت موضوع ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی به منظور بررسی علت عدم افشای بموقع نماد معاملاتی حداکثر تا تاریخ ۹۹.۰۷.۰۶ تعلیق می‌گردد.

۶. در تاریخ ۹۹.۰۷.۰۷ با توجه به عدم رفع ابهامات، لذا تعلیق نماد معاملاتی ناشر به مدت ۱۰ روزه دیگر (تا تاریخ ۹۹.۰۷.۲۱) تمدید می‌گردد.

۷. در تاریخ ۹۹.۰۸.۰۳ با توجه به عدم رفع ابهامات، لذا تعلیق نماد معاملاتی ناشر به مدت ۳۰ روزه دیگر (تا تاریخ ۹۹.۰۹.۱۶) تمدید می‌گردد.

۸. در تاریخ ۹۹.۰۹.۱۶ با توجه به عدم رفع ابهامات، لذا تعلیق نماد معاملاتی ناشر به مدت ۳۰ روزه دیگر (تا تاریخ ۹۹.۱۰.۲۹) تمدید می‌گردد.

طی این مدت سهامداران با تماس‌های مکرر به سازمان بورس، فرابورس، تامین اجتماعی و شرکت هپکو، پیگیری‌هایی را انجام داده‌اند اما متاسفانه هر کدام از این سازمان‌ها و شرکت جوابگو نبوده و سهامدار را به همدیگر ارجاع داده و هیچ کدام از مسئولین پاسخگو نیستند. در این میان تنها سهامدار مظلومی که به جهت حمایت از شرکت و رونق تولید اقدام به سهامداری کرده متضرر خواهد شد.

اکنون پس از ۴ ماه و ۲۵ روز از زمان واگذاری به سازمان تامین اجتماعی، سهامداران این شرکت بلاتکلیف مانده‌اند.

چرا برای سهامدار به صورت شفاف توضیح داده نمی‌شود که به چه علتی سهام تپکو پس از واگذاری که طبق مصوبه هیئت وزیران بوده و حتی به روی سایت tsetmc سازمان تامین اجتماعی به عنوان سهامدار عمده درج شده نیز همچنان تعلیق می‌شود؟

چرا سازمان تامین اجتماعی به عنوان سهامدار عمده و شرکت هپکو شفاف‌سازی‌های لازم را انجام نمی‌دهند؟ سهامداران تقاضای احقاق حق را داشته و از مسئولین ذی ربط تقاضا دارند پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز