خبرگزاری کار ایران

فعال بازنشستگان تامین اجتماعی نوشت:

اعتبار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۰ کفاف نمی‌کند/ بند «و» تبصره «۲» لایحه بودجه مورد بازنگری قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۱۸۶

یک فعال حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، با ارسال نامه‌ای به نمایندگان مجلس، خواستار اصلاح بند مرتبط با بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ شد.

به گزارش ایلنا، متن نامه شاهین نامداری به نمایندگان مجلس به این شرح است: 

این شکم بی‌هنر پیچ پیچ 

صبر ندارد که بسازد به هیچ 

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

درود

خدا را سپاس که برخی از شما قانونگذاران حتماً مستحضرید؛ در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، فقط بخشی از مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار معلقِ مندرج در بند «و» تبصره «۲» این لایحه، به امر متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اختصاص یافته است، اعتباری که اساساً متزلزل و مستلزم ارائه حق الامتیاز، واگذاری سهام و حقوق مالکانه، واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و طرح‌های سرمایه‌گذاری متعلق به دولت و شرکت‌های دولتی و همچنین واگذاری اموال و دارایی‌های غیر منقول مازاد دولت بوده، و طبق مفاد این بند مأخذ پرداخت انبوه بدهی‌های نامتجانس دولت، مذکور در مقرره یادشده است. از طرفی هم مستحضرید نماینده‌ای در مجلس نیست که نسبت به کاستی‌ها، معضلات و تبعیضات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بی‌خبر باشد؛ هرچند غفلت او به اقتضای شرایط دور از انتظار نیست. 

پر واضح است که عقب‌ماندگی حقوق بازنشستگان بی‌تردید نتیجه کاستی‌های مدیریتی و برنامه‌ریزی است. از سویی با آن حجم از نامه و گلایه و دادخواهی و پتیشن که از سر ناچاری به محضر مسئولان ارسال شدند، قطعاً بر اوضاع بازنشسته بینوا مسلط شده و از عمق فاجعه و ژرفنای انزجارش باخبرند. کمی عامیانه‌تر عرض نمایم، کسی در این مملکت نیست که بازنشستگان کارگری برای خروج از وضعیت معیشتی اسفبار خود به او گلایه و عرض حال نبرده باشند. شاهد حال این ادعا، صحبت‌های نمایندگان محترمی است که از هجوم مکاتبات و مکالمات حضوری من به تنگ آمده و نامم را ذیل این عرایض می‌بینند. 

آری به دیوان عدالت اداری، وکلای مردم در مجلس، ریاست قوه قضائیه، ریاست جمهور و وزیر رفاه و… نوشتیم و شکایت بردیم و استدعا نمودیم، لیک افاقه ننمود. مع‌الوصف غرض از ذکر حقایق انکارناپذیری که قدری گلایه‌آمیز به استحضار رسید، آن بود که از آخرین استدعای خود از شما نمایندگان محترم مجلس یازدهم به شرح ذیل رونمایی شود: 

نماینده محترم: 

بخشی از اعتبار ۹۰ هزار میلیارد تومانی موصوف در بند «و» تبصره «۲» لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، جهت اصلاح نواقص متناسب‌سازی و استمرار پرداخت آن برای بیش از سه و نیم میلیون بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی بسنده نخواهد کرد. مستحضرید عمده مشکلات و موانع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، اتفاقاً ناشی از اهمال و امهال دولت در رد دیون خود به سازمان تأمین اجتماعی بوده و هست و بخش زیادی از مکاتباتی که این روزها تقدیم شما گردیده و تقاضاهایی که حضوراً به استحضار رسیده، معطوف تلاش و تمنا جهت پرداخت دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی بوده که فی‌الواقع تنها منبع تأمین اعتبار جهت متناسب‌سازی است. 

حال این اعتبار ناچیز و متزلزل اختصاص یافته، نه تنها در رفع موانع و اصلاح مرحله نخست متناسب‌سازی مؤثر نخواهد بود که جهت استمرار مراحل بعدی متناسب‌سازی کفایت نخواهد کرد و لذا مشکلات سابق و نارضایتی‌ها همچنان لاینحل باقی خواهد ماند و کاستی‌های لاحق به آن ضمیمه خواهد شد و بی‌تردید شما را با انبوهی از شکایات بعدی مواجه خواهد ساخت. 

فلذا استدعا می‌نماید قدری جوانب امر و ابعاد قضیه را ارزیابی، مطالعات خود را تکمیل و مستفاد از عرایض بنده و اندکی دوراندیشی، طی بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به اعتبار مبهم و مجمل ۹۰ هزار میلیارد تومانی مندرج در بند «و» تبصره «۲» این لایحه، بازنگری نموده و ضمن رفع ابهام از آن نسبت به ارتقای معقولانه این مبلغ و تخصیص و تقویت سهم مربوط به متناسب‌سازی بازنشستگان تأمین اجتماعی امعان نظر و جدیت فرمایید. 

در غیر این صورت با گذشت تنها یک فصل از سال ۱۴۰۰ ناگزیر از اصلاح بند «و» تبصره «۲» قانون بودجه‌ای خواهید بود که امروز برخی از شما نمایندگان محترم نسبت به مخاطرات آن بی‌اطلاع و بی‌اعتنایید و قطعاً با این اوضاع اقتصادی و تورم سرکش، طریقی برای تأمین و تعیین هزینه‌های تحمیلی ناشی از اصلاح قانون بودجه، وفق اصل ۷۵ قانون اساسی نخواهید یافت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز