خبرگزاری کار ایران

معاون دادستان کل کشور مطرح کرد:

۷۰۰ پرونده باز در حوزه‌ خصوصی‌سازی داریم/ برخی دوست ندارند مشکلات هفت‌تپه حل شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۴۵۱

سعید عمرانی ضمن ارائه توضیحاتی درباره پرونده کارخانه نیشکر هفت‌تپه، از رسیدگی به ۷۰۰ پرونده باز در خصوص شرکت‌های آسیب‌دیده از خصوصی‌سازی خبر داد.

«سعید عمرانی» معاون دادستان کل کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره اقدامات قوه قضاییه برای شرکت‌های آسیب‌دیده از خصوصی‌سازی گفت: بخشی از مشکلات معیشتی و اقتصادی ما مربوط به تحریم است، اما اگر ما به خودکفایی و تولید اندازه برسیم، دیگر تحریم و تهدید هیچ کشوری بر ما اثر نخواهد کرد. قوه قضاییه نیز به پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری در حمایت از رونق و جهش تولید بیش از دو سال است که به طور جدی ورود کرده است.

وی با اشاره به فعالیت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه تصریح کرد: در پذیرش شرکت‌ها و کارخانجاتی که دچار مشکل شده‌اند، شاید بیش از ۷۰۰ پرونده باز داریم و هر کدام از این شرکت‌ها دارای مشکلات متفاوتی مانند مشکلات نقدینگی، مشکلات بانکی، مشکلات مالیاتی و ... هستند. ما بازدیدهای مکرری از این شرکت‌ها داریم.

معاون دادستان کل کشور با بیان اینکه برخی از این شرکت‌ها همچنان فعال هستند اما احتمال تعطیلی آنها وجود دارد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا شرکت‌هایی که در آستانه تعطیلی هستند، تعطیل نشوند و همچنین شرکت‌هایی که تعطیل شده‌اند، بازگشایی شوند. ما یک شعار کلی و و رویکرد اساسی در قوه قضاییه داریم مبنی بر اینکه هیچ کارگری در کشور بیکار نشود و هیچ کارخانه‌ای هم تعطیل نشود.

عمرانی درباره مشکلات کارگران هفت‌تپه نیز گفت: تمام حقوق تعویقی آنها با اضافه‌کاری به‌روز و پرداخت شده است و نسبت به ماه‌های باقی مانده نیز حقوق کارگران تامین شده است.

وی با بیان اینکه درباره شرایط کارخانه هفت‌تپه دو بحث وجود دارد، ادامه داد: باید وضعیت مدیریت این کارخانه مشخص شود، اما با تصمیماتی که در قوه قضاییه و بر اساس دستور رییس قوه و همچنین دادستان کل گرفته شده است، توانستیم با همکاری رییس دادگاه مفاسد که بخشی از این پرونده در آنجا مطرح بود، رقم‌هایی را آزاد و تهیه کنیم تا آتش و التهابی که به دلیل عدم پرداخت حقوق از سوی کارگران ایجاد شده بود، برطرف شود.

معاون دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: هفت‌تپه، کارخانه برند کشور است و شاید دست‌های پشت پرده که عاشق واردات هستند از این قضیه ناراحت باشند که چنین شرکت‌هایی باز باشند و ما از واردات شکر بی‌نیاز باشیم. اگر کارخانه هفت تپه به عرضه‌ی واقعی خود برسد، باید بتواند بعد از این ۴ الی ۵ ماه؛ روی پای خود بایستد و مشکلاتش کامل حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز